|
|
חיבור מכשיר חשמלי לשקע ביום טוב
|
|
בס"ד
לכבוד הרב שליט"א שלום רב,
היה לי דין ודברים עם יהודי מבית הכנסת שבא לשאול אותי אם אפשר לחבר תקע לשקע עם שעון שבת בשביל להדליק מאוורר.
אמרתי שנראה שאין לעשות זאת ביום טוב, הוא התווכח איתי. כיון שהוא המשיך להתווכח אמרתי שאשאל מכת"ר אם טעיתי בהוראתי ? (את כל ההיתר הוא הקיש ממי שאין לו אש שהתירו שידליק כרגיל). לענ"ד יש לי לנמק מכמה טעמים (הטעם המרכזי של עובדין דחול וזלזול ביו"ט) אבל לא רצית להאריך בדברים ולהטריח לכת"ר.
ב. מה ייעץ והדריך אתכם הרב זצוק"ל בסיכום הלימוד: בגמרא- האם גם השקלא וטריא או עיקרי הדברים (דוג' הרי"ף). בהלכה - בנו"כ האם גם הפלפול. האם בכתב או בע"פ ? מס' חזרות. מן הסתם שהדברים משתנים מאיש לאיש אבל מ"מ יש מה ללמוד מכך.
תודה רבה.
|
התשובה:
|
|
א. כאשר המאוורר מחבור לשעון שבת והשעון נמצא במצב כבוי, מותר לחבר כדי שידלק עם השעון. זה גרמא ויש להקל בדרבנן. אולם כאשר אין שעון או שהשעון במצב דולק, אין מקום להקל כלל. וגם מי שאין לו אש, אם הכין מערב יו''ט מקילים בתנאי שאין בסביבתו מי שיכול להעביר לו מאש מוכנה.
ב. לומדים את הראשונים ובית יוסף. ולהבנת הסוגיא לומדים מהרש''א.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
חיבור מכשיר חשמלי לשקע ביום טוב
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
תורה וללמוד אני צריך
- השואל, 30/09/2021
בס``ד
תודה רבה לכת``ר. מדוע אין בחיבור התקע משום בניית מעגל חשמלי?
|
חשמל דבקיך הם סברת החזון איש, וכל גדולי הדור חלקו עליו (ספרדים ואשכנזים ללא הבדל עדה), מפני שדבר שעשוי לכך אין בו בניה וסתירה, כשם שכסא של פרקים וכדו` אין בהם בניה וסתירה. לכן מותר לפתוח ולסגור ברז מים, ומותר לקפל מיטה.
|
|
|
|
|
|
|