יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » קריאת שמע של שחרית
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

קריאת שמע של שחרית

מתוך: יום יום » תפילה פורסם בכ"ו בניסן התשפ"א
שלום לכבוד הרב

בבית הכנסת שלנו אדם הגיע לשחרית באיחור ומחוסר ידיעה התחיל ישר את העמידה. אחרי התפילה הוא שאל אם עכשיו שהוא יקרא את ק"ש, האם הוא יכול גם לברך את ברכותיה. אחד מהאנשים טען שכיון שבשחרית יש חובה לסמוך גאולה לתפילה, במצב שנוצר הוא לא יכול לברך את הברכות אלא רק לקרוא את ק"ש ? מה הוא היה צריך לעשות ?

תודה.
אם אפשר לצרף הסבר קצר.


התשובה:
לא יברך. את ברכות קריאת שמע חובה לומר דוקא לפני תפילת העמידה כדי לסמוך גאולה לתפילה.
בתפילת ערבית בלבד מותר להצטרף לתפילת העמידה ולאחר התפילה ישלים את הק''ש וברכותיה, כיון שהחיוב לסמוך גאולה לתפילה אינו כמו ביום, שהרי בלילה זו התחלת הגאולה.
העצה היא שיתחיל מהקרבנות ויאמר את ברוך שאמר וישתבח ללא הזכרת ש''ש, וכך גם ימשיך בברכות ק''ש.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על קריאת שמע של שחרית
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
שאלה - יעקב, 28/04/2021
שלום לכבוד הרב
ככל הידוע לי, ישנה הלכה שאומרת שאם אדם מסופק אם קרא ק``ש של שחרית וברכותיה. אם עדיין לא עבר הזמן של ק``ש, קורא עם הברכות. וכאן הרי לא סומך גאולה לתפילה.
אם אפשר לצרף הסבר קצר, האם זה דומה או שונה מהשאלה שנשאלה.
תודה.
סמיכות גאולה לתפילה
יש הבדל בין לכתחילה לדיעבד, שבדיעבד אם לא אמר את ברכת אמת ויציב, רשאי לאומרה לאחר תפילת העמידה (ראה ילקוט יוסף ח``א עמוד קיט סעיף כה), אולם לכתחילה אסור להפסיק בין גאולה לתפילה אפילו לעניית דברים שבקדושה.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines