|
|
אגידת לולב, קידוש בסוכה, אכילת מחוץ לסוכה, מוקצה
|
|
שלום למו"ר הגר"א יוסף
מועדים לשמחה,
א. האם מותר לקשור את ארבעת המינים באזיקון ? האם יש מספר קשירות שצריך לקשור או שאין חשיבות ?
ב. את קידוש היום היה צריך לעשות בעמידה ? כך ראינו בחזון עובדיה אבל זכור לנו שכל השנים עשינו קידוש של הבוקר בישיבה ורק בברכת לישב עמדנו ושוב ישבנו, וכך גם הבנו באחת התשובות שאמרו שמרן היה נוהג לשבת בקידוש הבוקר והיה מקים עצמו מעט בברכת לישב.
ג. אדם שמחמיר ולא אוכל מחוץ לסוכה (שותה מחוץ לסוכה) - איך מתייחס לגלידה/ארטיק/מעדן/ג'לי ?
ד. האם התרת נדרים שלפני ראש השנה וכיפור מתירים לו לנהוג מחדש לגבי אכילה בסוכה ?
ה. במגירה בבית הכסא יש מגבונים ומברשת שיניים. גילינו בשבת שנמצאים שם גם מכונת תספורת ומטבע של 10 שקלים. האם היה מותר לסגור את המגירה ?
תודה רבה
|
התשובה:
|
|
א. לא ! ? צריך לאגוד במינו, ואפילו את החמשה בדי ערבה לחבטה חובה לאגוד במינו דהיינו עלה מהלולב.
ב. בפסוקים אין התייחסות ואומרים בדרך כלל מיושב. לפני הברכות עומד ומברך לישב, יושב ומברך הגפן.
ג. איני מבין מה ההבדל בין אם שותה או אוכל, והרי בשניהם זו חומרה אחת. מי שרוצה להפסיק, חייב התרה כדין.
ד. נדר ידוע יש צורך לגשת אל תלמיד חכם הבקיא בהלכות נדרים כדי להתירו.
ה. עדיין זה נחשב לבסיס לדבר המותר והאסור ולכן מותר לפתוח ולסגור.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
אגידת לולב, קידוש בסוכה, אכילת מחוץ לסוכה, מוקצה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
אכילה מחוץ לסוכה
- יוסף, 04/10/2020
תודה למו``ר על התשובות.
לגבי האכילה מחוץ לסוכה, קיבלתי על עצמי לא לאכול מחוץ לסוכה כבר מעל 10 שנים מהסיבה שלא היה לי מקום לעשות סוכה והייתי מתארח אצל הורי או הורי אשתי אבל במהלך חול המועד לא היה לי סוכה ולכן קיבלתי לא לאכול מחוץ לסוכה אלא רק לשתות. האם ההתייחסות של מעדן/גלידה נחשבים כאכילה או כשתיה?
|
סוכה מעיקר הדין אכילה המחייבת סוכה, היא דוקא מעל חמשים גרם מכל מאפה או תבשיל העשויים מחמשה מיני דגן. כל אכילה אחרת נחשבת כאכילת עראי הפטורה מסוכה. ומי שהחמיר על עצמו שלא לשתות מחוץ לסוכה תבא עליו ברכה. אכילת מעדנים לסוגיהם נחשבים כשתיה מספק.
|
|
|
|
|
|
|