יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » אגידת לולב, קידוש בסוכה, אכילת מחוץ לסוכה, מוקצה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

אגידת לולב, קידוש בסוכה, אכילת מחוץ לסוכה, מוקצה

מתוך: שבת ומועד » סוכות ושמחת תורה פורסם בט"ו בתשרי התשפ"א
שלום למו"ר הגר"א יוסף

מועדים לשמחה,
א. האם מותר לקשור את ארבעת המינים באזיקון ? האם יש מספר קשירות שצריך לקשור או שאין חשיבות ?
ב. את קידוש היום היה צריך לעשות בעמידה ? כך ראינו בחזון עובדיה אבל זכור לנו שכל השנים עשינו קידוש של הבוקר בישיבה ורק בברכת לישב עמדנו ושוב ישבנו, וכך גם הבנו באחת התשובות שאמרו שמרן היה נוהג לשבת בקידוש הבוקר והיה מקים עצמו מעט בברכת לישב.
ג. אדם שמחמיר ולא אוכל מחוץ לסוכה (שותה מחוץ לסוכה) - איך מתייחס לגלידה/ארטיק/מעדן/ג'לי ?
ד. האם התרת נדרים שלפני ראש השנה וכיפור מתירים לו לנהוג מחדש לגבי אכילה בסוכה ?
ה. במגירה בבית הכסא יש מגבונים ומברשת שיניים. גילינו בשבת שנמצאים שם גם מכונת תספורת ומטבע של 10 שקלים. האם היה מותר לסגור את המגירה ?

תודה רבה



התשובה:
א. לא ! ? צריך לאגוד במינו, ואפילו את החמשה בדי ערבה לחבטה חובה לאגוד במינו דהיינו עלה מהלולב.
ב. בפסוקים אין התייחסות ואומרים בדרך כלל מיושב. לפני הברכות עומד ומברך לישב, יושב ומברך הגפן.
ג. איני מבין מה ההבדל בין אם שותה או אוכל, והרי בשניהם זו חומרה אחת. מי שרוצה להפסיק, חייב התרה כדין.
ד. נדר ידוע יש צורך לגשת אל תלמיד חכם הבקיא בהלכות נדרים כדי להתירו.
ה. עדיין זה נחשב לבסיס לדבר המותר והאסור ולכן מותר לפתוח ולסגור.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על אגידת לולב, קידוש בסוכה, אכילת מחוץ לסוכה, מוקצה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
אכילה מחוץ לסוכה - יוסף, 04/10/2020
תודה למו``ר על התשובות.
לגבי האכילה מחוץ לסוכה, קיבלתי על עצמי לא לאכול מחוץ לסוכה כבר מעל 10 שנים מהסיבה שלא היה לי מקום לעשות סוכה והייתי מתארח אצל הורי או הורי אשתי אבל במהלך חול המועד לא היה לי סוכה ולכן קיבלתי לא לאכול מחוץ לסוכה אלא רק לשתות. האם ההתייחסות של מעדן/גלידה נחשבים כאכילה או כשתיה?
סוכה
מעיקר הדין אכילה המחייבת סוכה, היא דוקא מעל חמשים גרם מכל מאפה או תבשיל העשויים מחמשה מיני דגן. כל אכילה אחרת נחשבת כאכילת עראי הפטורה מסוכה. ומי שהחמיר על עצמו שלא לשתות מחוץ לסוכה תבא עליו ברכה. אכילת מעדנים לסוגיהם נחשבים כשתיה מספק.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines