|
|
שבת וביכ''נ
|
|
ב”ה
שלום וברכה לכב' מו"ר שליט"א! מספר שאלות שהצטברו, מחילה על האריכות.
א. האם מותר לערבב בשבת תבשיל עדשים על הפלטה מבושל כל צרכו ?
ב. האם מותר להניח מאכל לא מבושל לפני השבת על הפלטה, אבל הפלטה תידלק במהלך השבת ?
ג. האם מותר שהקומקום ידלק עם שעון שבת ? לכאורה זה כמו ב' ?
ד. ישנם אנשים ששותים תה בשחרית בביכ"נ בקריאת הקרבנות לפני ברוך שאמר בימי הקור, האם זה מותר ?
ה. האם מותר לאשה לנסוע על אופניים חשמליות, לכאורה אולי זה קל יותר כי אין פעולת דוושות.
ו. האם מותר לעשות מנין אבלים בבית או במקום אחר, אע"פ שיתכן שיפגע המנין בביכ"נ המצומצם בלאו הכי ? ובאילו מצבים אם בכלל מותר לבטל מנין בביכ"נ ?
תודה רבה מקרב לב לכבודו, ישר כח גדול!
|
התשובה:
|
|
א. אסור. מיחזי כמבשל. מותר רק אם מוציא מתוך התבשיל מאכל שרוצה בו, ומערבב כדי למצוא את מה שרוצה.
ב. אסור. בדיעבד שעשה כך, המאכל מותר באכילה.
ג. קומקום שהמים שבו רתחו, ואין לו צורך בכמות גדולה של מים, מותר להפעילו עם שעון שבת, אולם אסור להרים אותו מהתחתית, כיון שבמגע יש זרם. בקומקום החדש שמיועד לשבת, מותר כיון שהתחתית נמשכת עם הקומקום.
ד. מותר לשתות במטבח. בבית הכנסת אסור. ה. זהלא צנוע. אין קשר לדוושות.
ו. אסור לסגור את בית הכנסת. באדם חשוב ונכבד שהתעסק בצרכי הציבור מותר.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבת וביכ''נ
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
בישול בשבת
- בירור, 20/01/2020
ב``ה
תודה רבה לכב` הרב שליט``א על התשובות המהירות!
ב-ג` - מה ההבדל בבקשה בין בשר למים בבישול כאשר בשני המקרים הבישול מתחיל בשבת ללא מגע יד אדם, מדוע כבודו מחלק אם לכאורה שני המקרים דומים והבישול הוא אותו בישול בשניהם?
חזק ואמץ!
|
בישול כתבתי שהמים הורתחו מערב שבת. וכעין זה כתב אבי מו``ר מרן זצ``ל שמותר להניח מרק על פלטה כבויה, וכשתדלק יחמם את המרק.
|
|
|
|
|
|
|