|
|
תפילה
|
|
בס"ד
לשנה טובה תכתבו ותחתמו! לכבוד מו"ר הגאון הגדול אברהם יוסף שליט"א, ה' יזכה את כבודו להגדיל תורה ולהאדירה מתוך בריאות, נחת וכל טוב!
א. אשה שמתפללת וטעתה ולא הזכירה ר"ח בערבית או מעין המאורע בפורים או בחנוכה, האם דינה כדין האיש ואינה חוזרת אע"פ שזו תפילה יחידה ביום (וחיובה מדאורייתא) ?
ב. מהתורה אדם מחויב להתפלל פעם אחת ביום, האם יתכן שתפילת ערבית (רשות) תהיה חובה מדאורייתא במצבים מסויימים, בין למי שמתפלל תפילה אחת בלבד ביום (ערבית) ובין אם מדובר על אשה שמתפללת רק בערבית ?
ג. מי שהזכיר בתפילת העמידה בטעות מאורעות שונים שלא קשורים לאותו היום, כגון ר"ח ותוספות אחרות, האם זה מהווה הפסק בתפילה ?
ד. האם תפילת שמונה עשרה מאגדת בתוכה הרבה ברכות קצרות ? נפקא מינה אם אדם לא הזכיר שם ה' בסיום אחת הברכות האם עלה לו בדיעבד ?
ה. האם סדר הברכות של ק"ש מעכב, במידה ולמשל האדם דילג על ברכה אחת מהן והמשיך הלאה, האם יעצור ויחזור שוב לברכה שדילג ? (ידוע לי שהברכות בתפילת שמונה עשרה מעכבות אחת את השניה, אך השאלה אם בברכות ק"ש הדין דומה) ?
ו. למה מי שהגדיל ונעשה בר מצוה לא חייב לברך שוב ברכות התורה בצאה"כ מעיקר הדין ?
ז. האם כשהבית מסודר ונקי והכסאות מורמים ורוצים לאכול ויושבים על השטיח, האם יש חשש איסור שמא זה נראה כמו אבלות ל"ע ?
סליחה על האריכות ותודה רבה מקרב לב לכב' הרב שליט"א.
|
התשובה:
|
|
א. דינה כמו האיש. חובת התפילה אינה מושפעת מהזכרת מעין המאורע.
ב. נכון. אם זו התפילה היחידה שמתפלל מקיים בה מצוה דאורייתא. ג. האומר מאורע שאר זמנים שלא בזמנו יצא.
ד. כל ברכות התפילה הן ארוכות וסמוכות לברכה הראשונה. ואם דילג על שם שמים חייב לחזור לאותה הברכה.
ה. סדר הברכות בק''ש שחרית וערבית אינו מעכב. ו. מעיקר הדין אינו חייב. ובכ''ז מלמדים אותו לכוון בברכות ק''ש.
ז. אין איסור לשבת על גבי קרקע בכל מצב. ובפרט כאשר יש דבר המפסיק בינו לבין הקרקע.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תפילה
|
|
|
|
|
|
|
|
|