|
|
פדיון
|
|
א. בילקו"י הלכות פדיון הבן כתב שפדיון שחל בתשעה באב, יש אומרים שיפדו בתשעה באב עצמו ובלילה הסעודה, ויש אומרים שיפדו בלילה. והעיקר כסברא ראשונה. עכת"ד. אך באתר הלכה יומית פרסמו הקלטה של מרן זצ"ל (כותרת ההקלטה תשעה באב דחוי) ושם בדקה 13 והלאה אומר שיעשו את הפדיון במוצאי התענית, כיצד לנהוג ?
ב. מי שלא צם מחמת חולי (עובד וקשה לו לצום), האם יעשה הבדלה לפני שאוכל או יחכה למוצאי הצום, ברור לי שחייב לצום, אבל הוא לא צם, כיצד ינהג ?
|
התשובה:
|
|
א. ההקלטה מדברת על ביצוע הפדיון סמוך לשקיעה כדי שבאותה ישיבה שנמצאים במקום יעשו את הסעודה, אבל חלילה לדחות את הפדיון ביום אחד, שהרי מאבד את המצוה, כעין מי שדוחה את הברית כשאפשר למול.
ב. איך אפשר לאכול ללא הבדלה על הכוס. וצריך להטיף לו מוסר.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
פדיון
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
פידיון
- משה, 16/08/2019
כת``ר אומר שתורה שבכתב יותר עיקר מבע``פ. בימים נוראים עמוד רפז בהערה, מרן זצ``ל כתב, שאין לברך על בשמים סינטטים ברכת הבשמים, ואילו בט``ו בשבט ברכות עמוד שיז, פסק שיש לברך עליהם בורא מיני בשמים ולא חשש למחלוקת הפוסקים בזה. ובארחות מרן לגר``ד יוסף אמר שהרב חזר בו. אז איך לנהוג? לפי תורה שבכתב או תורה שבע``פ? או שמא אין כללים וכל מקרה לגופו? סליחה ותודה פשוט רוצה לדעת מה דעת הרב
|
בשמים משנה אחרונה עיקר. שניהם תורה שבכתב. ויש כמה דוגמאות כאלה שהרב כתב תחילה הלכה, ולאחר זמן כתב לנהוג אחרת, והכלל הוא אחר משנה אחרונה.
|
|
פידיון
- משה, 13/08/2019
איך לדעת כת``ר לנהוג למעשה באופן כללי בשמיעת הקלטות ישנות של הרב זצ``ל, כהלכה ולא למעשה? כי יכול להיות שהרב חזר בו. בתודה מראש
|
הלכה אני מסתייג מאד מהמילים `חזר בו`. מרן זצ``ל אמר לא פעם שאין דין תורה שבעל פה כתורה שבכתב.
|
|
פידיון
- משה, 12/08/2019
ציטוט של ההקלטה: לכן עושים פדיון הבן יעשו אותו בלילה יום ראשון בלילה אחרי שאנשים יאכלו אחרי הצום שלהם בלילה יעשו פדיון הבן... עכ``ל. איך כת``ר הבין בסמוך לשקיעה ? לכאורה הרב זצ``ל אומר לעשות הפדיון בלילה. דהיינו במוצאי התענית.
|
פדיון ומה לעשות שאני שאלתי למעשה, וכך הורה לי.
|
|
|
|
|
|
|