|
|
שבת, תולעים
|
|
לכבוד הרב יישר כח גדול
א. בילקוט יוסף כתב שמותר להחזיר לתוך תנור חשמלי בשבת אם קיימים תנאי חזרה (ושם דחה את דברי המשנה ברורה) מה דעתו של הרב בנושא-אחר שיש כיום תנור הפועל על מצב שבת.
ב. חברת סנפרוסט יש להם פירות קפואים בהשגחת הרבנות חלקם מוחזקים בתולעים וחלקם לא (על פי בירור החברה דואגת לנקות אותם אבל סומכת על בדיקה מדגמית ומיעוט המצוי לאחר הניקוי (האם יהיה מותר לטחון ולצאת ידי חובת כל הדעות, או שיש כאן איסור אין מבטלין איסור לכתחילה. (אוכמניות, פטל פירות יער).
ג. מה מברכים על מעדן עם חתיכות פרי.
ד. הרב פעם אמר שחמין שהורד מהפלאטה אסור להגיס בו, מה טעם האיסור ? הרי מיחזי שייך רק רק על האש. והאם זה נכון שחמין על הפלאטה והוא מבושל כל צרכו אפשר להגיס בו.
|
התשובה:
|
|
א. לענ''ד אסור להחזיר לתנור גם במצב שבת, כיון שהתנור הוא כלי שרגילים לבשל בו ויש בו איסור מחזי כמבשל.
ב. אין לסמוך עליהם כלל. וטחינה אינה מתירה, כשם שאין לטחון תולעים ולאכול מהם.
ג. אם הפרי ניכר, מברכים עליו כברכתו. ולא מברכים שהכל על המעדן, כי ברכת הרי פוטרת את המעדן.
ד. לא אמרתי ! ערבוב סתם (מגיס) נחשב כבישול, ולכתחילה לא נכון לערבב סתם את התבשיל גם אם מבושל כל צרכו. ובמקום צורך כגון לחפש חלק מהתבשיל (ביצה או בשר), אפשר להתיר לכתחילה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבת, תולעים
|
|
|
|
|
|
|
|
|