|
|
וידוי ביוה''כ, נט''י לתפילה
|
|
לכבוד הרב אברהם יוסף נר"ו
א. בילקוט יוסף, בסדר הוידוי במנחה ערב יום הכיפורים כתוב: עוונות שהתודה עליהם ביום כיפורים שעבר, ולא חזר עליהם, אפילו הכי יכול לחזור ולהתוודות עליהם. מכך שהילקוט יוסף נקט מותר, ולא נקט ראוי או נכון, האם משמע שלכתחילה עדיף לא לנהוג כן ?
ב. אם למד בין נט"י של שחרית לתפילת שחרית, האם יש צורך ליטול ידיו שוב לפני התפילה ?
ג. כנ"ל אם התעסק בענייני חולין לפני תפילת שחרית (כמובן, רק מה שמותר לפי ההלכה).
תודה רבה. בברכת התורה.
|
התשובה:
|
|
א. אע''פ שהחוזר להתוודות נחשב ככלב שב על קיאו, זה מפני שחושש שמא חוזר לכיסלה במעשיו הרעים, ועל זה יש למנוע את חזרת הוידוי. אבל מעשה שנעשה בעבר, ובחסדי ה' החונן דעת שב בתשובה שלמה, וברור לו שלא שב לעשות כמעשי העבר, רשאי להתוודות על אות מעשה בכל זמן שירצה כדי לחזק את לבו שלא ישוב לדרך סוררה.
ב-ג. הפסק בין הנטילה לתפילה, גם אם הוא לדבר מצוה, וכ''ש שלא לדבר מצוה, כיון שהיה היסח הדעת בין הנטילה לתפילה, צריך לחזור וליטול ידיו. (כמובן ללא ברכה).
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
וידוי ביוה''כ, נט''י לתפילה
|
|
|
|
|
|
|
|
|