|
|
שבת, ברהמ''ז, ספירת-העמר ומה שביניהן ועוד
|
|
בע"ה
שלום וברכה למוה"ר שליט"א
א. האם אדם המוציא את השבת כדעת ר"ת ונמצא עדין בעיצומה של הסעודה השלישית ובסמוך למוקד הסעודה נמצא ביהכ"נ שבו מתפללים כעת ערבית של מוצ"ש כדעת הגאונים רשאי לספור את ספירת-העמר ?
ב. האם אין בזה תרתי דסתרי ?
ג. האם בברהמ"ז יאמר את נוסח רצה והחליצנו אחרי ספירת-העמר ?
ד. שאלה זו כלפי אלו המוציאים את השבת כדעת הגאונים וגם כלפי אלו המוציאים את השבת כדעת ר"ת: האם בנוסח רצה והחליצנו של ברהמ"ז של הסעודה השלישית ברוב או בכל שבתות השנה יש לומר אחרי צאה"כ את התיבות השבת הגדול והקדוש הזה עם או בלי התיבה הרביעית הזה ?
ה. שם אביו של רשב"י נכתב בדף ז של מסכת ברכות ללא האות אל"ף. כיצד באמת יש לכתוב את שם אביו ?
תודה רבה וברכת חזק ואמץ!
|
התשובה:
|
|
א. לא יספור עמהם. גם מפני שתדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם. ערבית לפני. וגם ק''ש דאורייתא לפני הספירה.
ב. אם ספר עמהם לא יאמר רצה והחליצנו.
ג. הגאון הרב מאזוז השמיט את מילת הזה, ולהלכה אומרים כיון שבשבילו זו עדיין שבת.
ד. למאי נפקא מינה ? אנחנו רגילים לכתוב עם אל''ף.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבת, ברהמ''ז, ספירת-העמר ומה שביניהן ועוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|