|
|
ברכות
|
|
שלום לכבוד הרב שליט"א
1. עיסה שיש בה מי פרות מרובים מהמים אך טעם הפירות לא ניכר כלל. כידוע לספרדים הולכים אחר הטעם וברכתה המוציא. מה ברכתו לאשכנזי ? מצד אחד רוב מי פירות ע"פ הרמ"א זה מזונות, אך מצד שני אין טעמו ניכר אז אולי יהיה המוציא.
2. אדם שקיבל חלה מתנה כגון במשלוח מנות, ולא היתה בחלה שיעור לאחר מכן קבל עוד חלה שגם לא היה בה שיעור. הניח את שתי החלות בשקית ועכשיו יש שיעור. האם התחייב בחלה ? האם יפריש בברכה\ ללא ברכה ?
3. האם מותר לגלגל עיסה בערב יו"ט ולאפותה ביו"ט עצמו ?
תודה לכבוד הרב!
|
התשובה:
|
|
א. לספרדים הדין ברור שברכתו המוציא. ולאשכנזים צריך טעם ולא די ברוב, ומי שמברך מזונות יש לו על מה שיסמוך.
ב. אם קיבל במתנה הרי הנותן כבר הפריש אם היה בו כשיעור, ואין להפריש פעמיים. וגם אם לא הפרישו על מה שנתנו, אם היה בבצק כשיעור הרי כבר התחייב גם ללא הצירוף.
ג. מותר. אלא שאת הפרשת החלה אסור לשרוף ביו''ט אלא ישהה אותה וישרוף לאחר החג.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברכות
|
|
|
|
|
|
|
|
|