|
|
שבת
|
|
לכבוד הרב אברהם יוסף שליט"א
א. קומקום המכיל תמצית תה (כולל העלים) המונח על הפלטה, ובאמצע השבת הפלטה נכבית ע"י שעון שבת לזמן ממושך (באופן שהקומקום כבר לא בחום של יד סולדת), ואח"כ נדלקת שוב-האם מותר. (ספרדים אם זה משנה) ?
ב. האם מותר בליל שבת לפנות כלים שבתוך המדיח, כדי להכניס לתוכם את הכלים שאכלו בהם בסעודה ראשונה ?
ג. שערה שנתקעה בתוך המשקפיים בשבת, מה העצה האפשרית לפי ההלכה ?
תבורכו מפי עליון. בברכת יגדיל תורה ויאדיר.
|
התשובה:
|
|
א. מותר לכתחילה. הבעיה היא במים ולא בתמצית התה. כי בתמצית משתמשים גם כשהיא קרה והחום אינו מעלה או מוריד כלל. לכן במים אין להפעיל עם שעון שבת.
ב. מותר. כיון שהם כלים שמלאכתם להיתר שמותר לפנותם לכל צורך שהוא. (בין לצורך האדם ובין לצורך הכלים).
ג. אפשר להעיף ברוח ואפשר עם מפית נייר.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבת
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
מוקצה בשבת
- השואלים, 13/04/2019
תודה רבה על התשובות. בסעיף ג` מדובר שהשערה עקשנית ולכן צריך לאחוז בה כדי להסירה. האם מועיל לאחוז בה דרך מפית הנייר ?
|
מוקצה אפשר עם נייר טישו. ואין צורך לאחוז ביד.
|
|
|
|
|
|
|