|
|
כתב ארוך בס''ת
|
|
בס"ת שהאותיות הרגילות גובות 4 קולמוסים וממילא הזיינים בפני עצמם נראים כנוני סופיות אבל כיון ששאר הכתב אותו אורך ונראים כזיינים, האם הזיינים כשרים ?
וא"כ, שלא קובעים אותיות בפני עצמם, זיין רבתי, אף שיש לו הפרופורציות הנכונות אבל ליד אותיות רגילות נראה כנון סופית, איך מכשירים זיין רבתי בתיבת זכרו במלאכי ? האם צריך לומר שאותיות רבתיות (וזעירות) שאני ?
|
התשובה:
|
|
א. אין להשוות בין דיני כתיבת ספר תורה, לכתיבת חלק מהנביא.
ב. סופר הבקיא בהלכה יכול לעשות שינוי משמעותי בין הנו''ן סופית לזיי''נין. ולא שואלים הדיוטות על כל אות בפני עצמה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כתב ארוך בס''ת
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
כתב ארוך בסת``ם
- sofer-stam, 04/04/2019
לא התכוונתי דוקא לס``ת או נביא, אלו דוגמאות. אותה שאלה בפרשיות ומזוזות. זיינים שבפני עצמם נראים כנונין פשוטים למומחה, לא הדיוטות, האם הזיינים כשרים כיון שהם אותו אורך של שאר האותיות רגילות ולא פוסקים כפי האחרונים ופוסקים שמודדים בפני עצמו?
|
סת``ם א. אי אפשר לשאול בתאוריה בדרך זו.
ב. נא לפנות לבקיא בהלכות סת``ם, זו לא שאלה שהכל עוסקים בה.
ג. אם האות כשרה ע``פ הדין אין לפוסלה בהשואה לאחרות.
|
|
|
|
|
|
|