|
|
הבנה ברמב''ם
|
|
א. מה הכוונה ברמב"ם בהלכות דעות: ואינו נעשה לא ערב ולא קבלן ולא יבא בהרשאה. מה הכוונה קבלן והשראה ?
ב. בהמשך כתוב: מחייב עצמו בדברי מקח וממכר, במקום שלא חייבה אותו תורה, כדי שיעמוד בדיבורו, ולא ישנהו. הכס"מ מוסיף שהנוסחה הנכונה אינו מחייב עצמו, מה הכוונה בזה ?
בתודה מראש
|
התשובה:
|
|
הדברים הם בפ''ה הי''ג, ומקורם במסכת שבועות (לא, א), והכונה למקצוע עורך דין, שהוא מקבל הרשאה מבעל הדין לטעון את הטענות, ואילו היו מדברים ביניהם יתכן שהיו מסתדרים. ערב כמשמעו, מכניס את עצמו להיות ערב לאדם אחר שאינו נאמן כל כך, ומסתבך שלא לצורך.
הנוסחה הנכונה היא אינו מחייב, והכונה היא שלא יגיע לדיבור שאינו מתקיים, וזה סיום דבריו כדי שיעמוד בדיבורו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
הבנה ברמב''ם
|
|
|
|
|
|
|
|
|