|
|
בחור כש''צ במוסף, נתינת שם לפני הברית, הנחת הידיים בקריאת שמע
|
|
שלום למו"ר הגר"א יוסף
א. הבן שלי לעיתים עולה כשליח ציבור בתפילת המוסף של שבת, ב"ה כולם מרוצים ממנו והוא מתפלל כמו שצריך. היום חל יום השנה של אבי ז"ל וביקשתי שהבן יעלה להיות השליח ציבור. החזן הקבוע, שגם אוהב לשמוע את הבן ואת צורת התפילה שלו, אמר ששבוע שעבר שמע איזשהו רב שאמר שכביכול אנשים מזלזלים בתפילת המוסף של שבת ומעלים ילדים להיות חזנים וזה אסור. האם באמת כך הדבר ? ב"ה הבן ירא שמים ואף קורא בתורה - זה הזמן לתת לו להתרגל ומוסף של שבת זו תפילה שניתן 'להתחיל' את הדרך שבע"ה הבן יגדל מעלה מעלה גם כחזן.
ב. אותו חזן, כשאמר הלכה לפני סיום התפילה, אמר ששמע את הגאון הרב מוצאפי שאם יש מקרה ולא ניתן למול את התינוק אז נותנים לו שם זמני ואסור להכריז את שמו אלא רק בברית. שמעתי מהרב בעבר שאדרבא נתינת השם לילד לא קשורה לברית ובמצב כזה מכריזים את שם הילד על מנת שילמדו לרפואה. האם יש טעם כזה ע"פ הסוד ?
ג. אני רואה רבנים ואברכים שכל אחד מניח את היד על העיניים בצורה אחר. יש כאלה עם 4 אצבעות לרוחב העיניים, יש כאלה שאת האצבע והאמה על העיניים, ראיתי גם רב שמכסה את העיניים באויר ורב שמניח את היד על המצח. אני נוהג כפי שלמדתי בעבר להניח את האגודל והזרת על 2 העיניים כמין צורת יו"ד ודל"ת ו3 האצבעות האמצעיות עולות על המצח מעין האות שי"ן. איך צריך לעשות ?
תודה רבה ובשורות טובות
|
התשובה:
|
|
א. מותר לכתחילה לתת לבחור להיות ש''צ בכל תפילה, וכן גם בתפילת מוסף. אין כל סיבה למנוע. להיות ש''צ קבוע דהיינו בכל התפילות, ראוי למנות מי שנשוי, אבל לעלות מידי פעם אין סיבה למנוע.
ב. מותר לכתחילה לקרוא שם לתינוק לפני הברית, ואמנם יש שכתבו שנתינת השם תהה דוקא בברית, ואין לזה קשר לסוד, אבל במקום צורך ובפרט אם צריך להתפלל עליו מותר לכתחילה לקרוא לו שם ולהכריז על כך ברבים.
ג. שלש אצבעות אמצעיות על המצח, האגודל והזרת על שתי העינים. ואין זה מעכב.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
בחור כש''צ במוסף, נתינת שם לפני הברית, הנחת הידיים בקריאת שמע
|
|
|
|
|
|
|
|
|