|
|
רצה והחליצנו לעומת המלך המשפט
|
|
לכב' מו"ר הרב אברהם יוסף שליט"א
מדוע בברכת המזון כששכח רצה והחליצנו (בסעודה ראשונה ושניה) והתחיל תיבת לעד, חוזר לראש ברכת המזון (ולא לתחילת ברכת רחם), ואילו כששכח המלך המשפט בתפילה, חוזר לתחילת ברכת השיבה ולא לראש (כמובן, חוץ מהמצב שבו הגיע לסיום התפילה, שבזה הוא כן חוזר לראש) ?
תודה לרב וחתימה טובה לשנה מבורכת ומוצלחת.
|
התשובה:
|
|
בברכת המזון לאחר בונה ירושלים הסתיימה הברכה, ולכן חוזר לראש כשם שביהיו לרצון השני חוזר לראש.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
רצה והחליצנו לעומת המלך המשפט
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
רצה והחליצנו
- השואל, 13/09/2018
תודה על התשובה. הכוונה בתשובת הרב היא שלא מתחשבים בברכה הרביעית-הטוב והמטיב, כיון שהיא מדרבנן [לעומת שאר הברכות, כולל ברכת רחם שהן מדאורייתא], ולענין רצה והחליצנו, כשאמר מילת לעד, נחשב לו כאילו סיים כבר את ברכת המזון, ולכן חוזר לראש ?
|
ברהמ``ז נכון. ולכן אומרים אמן אחרי בונה ירושלים ולא אחרי וכל טוב.
|
|
|
|
|
|
|