|
|
ברכת שהחיינו על פרי חדש, בשרי ופרווה
|
|
לכבוד מו"ר אברהם יוסף שליט"א
א. היו מונחים לפניו על השלחן שני פירות חדשים. רק אחד מהם התחשק לו לאכול באותה שעה, ובירך עליו שהחיינו. האם מותר לו לברך שהחיינו על הפרי השני כשיבא לאכול ממנו כעבור יום-יומיים, או אפילו באותו יום כעבור כמה שעות ?
ב. סיר של תבשיל אורז יבש עם עוף, שלקחו ממנו בעודו מונח על הפלטה בשבת בבוקר. תוך כדי לקיחה, נפל גוש קטן של אורז (ללא עוף) על הפלטה. בינתיים חיממו על הפלטה במקום אחר לחם, והניחו סיר של דברי פרווה לחימום וכדו'. האם הלחם ודברי הפרווה הפכו לבשרי, וצריך לחכות שש שעות ?
בתודה רבה למעכ"ת.
|
התשובה:
|
|
א. כיון שדעתו היתה בפירוש רק על הפרי האחד, אין זה פוטר את הפרי השני. אולם לכתחילה נכון לסלקו מלפניו, כדי לא להיכנס לספקות.
ב. הכל נשאר פרוה, כי תולים שכל מה שנפל על הפלטה ממשות הוצאנו, והבליעה נשרפת כעבור זמן קצר.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברכת שהחיינו על פרי חדש, בשרי ופרווה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
בשרי ופרווה
- השואלים, 24/06/2018
תודה רבה על התשובות. בסעיף ב, גוש האורז נשאר על הפלטה עד מוצ``ש [לא הוציאו אותו], בשעה שבמקומות אחרים על הפלטה חיממו את הפרווה. בינתיים עם הזמן, גוש האורז התקשה והתייבש מהחום של הפלטה. האם הדין משתנה ?
|
פרוה הדין לא השתנה. ואדרבה אתם מוסיפים טעם נוסף למה שכתבתי שהפלטה שורפת את מה שנבלע עליה.
|
|
|
|
|
|
|