יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » ברכת המוציא לאחר מזונות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

ברכת המוציא לאחר מזונות

מתוך: יום יום » ברכות הנהנין, הלכות סעודה פורסם בי"א באייר התשע"ח
שלום

אדם שבירך מזונות ואכל שיעור 200 גרם עוגה, ורוצה להמשיך לאכול ולקבוע עליה שיעור סעודה, יטול את ידיו (ללא ברכה) ויברך המוציא עבור 16 הגרם הנותרים ויברך ברכת המזון ?
שאלות שהתעוררו בי,
(א) כיצד יברך ברכת המזון אם נגיד שבירך המוציא עבור כמות הקטנה מכזית (16 גרם)
(ב) מדוע עליו לברך המוציא כאשר ידוע לו שהוא מעונין בעוד חתיכה הקטנה מכזית.

תודה!


התשובה:
מניח מונח ומקשה ! מי אמר שצריך לברך המוציא, האם ברכת מזונות לא תועיל אפילו על לחם ממש, וכל שכן שבירך על עוגה כי לא ידע שקובע עליה סעודה. באכילה של 216 גרם יברך ברכת המזון, גם אם לא נטל ידיו וגם אם לא ידע שיגיע לאכילה כזו.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על ברכת המוציא לאחר מזונות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
חלק יא` בספרו של מרן - רוני, 26/04/2018
ספר יביע אומר חלק אחד עשר, שאת רובו חיבר מרן רבינו עובדיה יוסף זצ``ל בעודו כבן עשרים שבע - שלושים שנה, ובסימן יג נשאל מרן זצ``ל ממש בשאלה זו שעומדת לפנינו. והשיב, שלגבי נטילת ידים, אין ספק שאדם כזה, שהתחיל לאכול עוגות, וכעת הוא מתכוין לאכול עוד ועוד עד שיגיע לשיעור קביעות סעודה, חייב ליטול את ידיו. אולם נחלקו הפוסקים אם יברך על נטילה זו או לא. והרוצה לברך על נטילה זו, או שנהג תמיד לברך על נטילה כזו, רשאי להמשיך במנהגו. אולם אם לא נהג כן, עדיף שלא יברך. ועיין הלכה ברורה סימן קנח עמוד יט.
על - כן מסקנת הרב שיש לחזור ולברך ברכת המוציא לחם מן הארץ על מה שממשיך לאכול, משום שבשעה שאדם זה בירך בורא מיני מזונות, חשב בפירוש שלא יאכל מאתיים וששה עשר גרם, אלא פחות משיעור זה. ואם כן, כעת כשהחליט לאכול יותר, האכילה שהוא מוסיף לאכול אינה נפטרת בברכה הראשונה שבירך.
קביעות סעודה
נא לדייק ! הדיון שם הוא על אכילת כזית שלאחריה מבקש לאכול פת. וכאן השאלה שכבר אכל 200 גרם.
ונכון, אילו היה מפסיק, ומתחיל כעת לאכול כשיעור 216 גרם, עליו ליטול ידים בברכה ולברך המוציא, אך כאן דעתו להמשיך ולהשלים לשיעור קביעות סעודה, ובזה בודאי שברכת מזונות פטרה את ההמשך, ויברך ברהמ``ז.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines