|
|
תנור
|
|
שלום לכבוד הרב
א. חלות/עוגיות שהוכנסו לתנור לאחר הבשר, האם צריך לעשות פעולה נוספת, נקיון או בדיקה לפני שמכניסים את החלות/עוגיות או שדי לנו שהם לא הוכנסו יחד ?
ב. האם החלות/עוגיות צריכות להיות בתבניות של פרוה על מנת להישאר פרוה, או שעצם זה שהם בתבנית אחרת אפילו שהיא בשרית היא נשארת פרוה ?
ג. האם לאחר בישול הבשר בתנור מספיק (במידה וצריך) לנקות עם העברת מטלית לחה או שצריך דוקא בחומר פגום על מנת לאכול את המאפה יחד עם גבינה ?
ד. האם צריך להמתין לאחר אכילת החלות/העוגיות שעה או 6 שעות או שאולי לא צריך להמתין כלל ?
בברכה והצלחה ובשורות טובות
|
התשובה:
|
|
א. תנור בולע מהאדים היוצאים מהתבשיל או המאפה, וכאשר פותחים את דלת התנור האדים יוצאים, ולכן מותר לכל הדעות להכניס דבר פרוה לבישול ואפיה, והוא נשאר פרוה לכל הדעות.
ב. תבנית שבישלו או אפו בה בשרי, והיא נקיה לחלוטין, ואח''כ שמו בה פרוה, לדעת מרן הש''ע המאכל הוא פרוה ומותר לאוכלו עם חלב. ולדעת הרמ''א הוא 'בחזקת בשרי', ואין לאוכלו עם חלב, ומותר בזה אחר זה.
ג. אין צורך בפעולה מלבד מבט שאין בתנור ממשות.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תנור
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
תנור
- יצחק ציונוב, 12/03/2018
שלום לכבוד הרב
חלק מהאדים יוצאים, אך מה עם האדים שנדבקים לדפנות התנור. האם אין באדים משום ממשות?
הרי אם נעביר מטלית יופיע שם משהו.
|
תנור א. אין ממשות באדים, ומה שמוצאים על המטלית זו הצטברות של מאכלים רבים ולאו דוקא מהבשר.
ב. כיון שלכל הדעות הבשר נקרא היתרא בלע, הזהירות היא רק מהממשות ולא מהאדים. ולדעת הרמ``א גם מהבלוע בדפני הקדרה.
|
|
|
|
|
|
|