|
|
קדיש יהא שלמא ועל ישראל
|
|
שלום כבוד הרב
א. האם יש ענין לומר קדישי יהא שלמא ועל ישראל כשאין יתום בבית כנסת ? אבי מורי שיחיה לאורך ימים טובים לא חושש כלל מזה שאני אומר קדיש יהא שלמא או על ישראל כשאין מישהו אחר שיאמר, וגם הוא בעצמו אומר קדישים אלו כשאין מישהו אחר וסבי שליט"א גם כן לא מקפיד.
ב. פעמים שאני מתפלל עם יוצאי מרוקו ולהם יש מנהג להוסיף עוד קדיש אחרי עלינו לשבח במנחה וערבית, אני אומר את קדיש יהא שלמא ולא את החצי קדיש שאחרי עלינו לשבח מכיון שאין מנהגינו כן, האם במקרה כזה צריך לנהוג לפי המקום ולומר את החצי הקדיש או שאעשה מה שאני רגיל ואז אין מי שיאמר את החצי קדיש שאחרי עלינו לשבח?
רוב תודות
|
התשובה:
|
|
א. יש סדר לתפילה ובכלל הסדר אלו הקדישים שמחברים ומקשרים בין חלקי התפילה, ובפרט על פי הקבלה. ולכן אם אין מי שיאמר את הקדיש צריך הש''צ להמשיך בכל הקדישים, ולזה אין צורך בקבלת רשות מההורים. מותר שאחד מהקהל יתנדב לומר, אלא שלזה יש צורך בקבלת רשות מההורים.
ב. אין לומר קדיש לאחר עלינו לשבח, וגם מי שמתפלל בקהילה שאומרים, עליו להימנע.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
קדיש יהא שלמא ועל ישראל
|
|
|
|
|
|
|
|
|