|
|
כשרות, וצרכי הרבים
|
|
שלום כבוד הרב
א. האם יש מקור כלשהו אולי בסוד או מקור אחר למנהג שאומר שלא משאילים לאדם אחר דבר מאכל לבן כדוגמת ביצים, קמח ואם משאילים חייבים להחזיר ? או שזו סתם אמונה תפלה.
ב. האם יש בעיה הלכתית כלשהי לנסוע ברכב פרטי בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית ? אם כן, מה לגבי מקרים דחופים שיש פקקים והשבת ממש בפתח או ביטול תורה או כל מקרה דחוף אחר.
ג. הרב אמר שלאחר אפיה של מאכלי בשר, כאשר התבניות נקיות ואופים לחמים, המאכל נותר פרווה ומותר לאכול את הלחם עם גבינה, השואלת ספרדיה, האם יש לחשוש לזיעה ?
תודה רבה לכבוד הרב
|
התשובה:
כשרות וצרכי הרבים
|
|
א. אין דבר כזה. ולא ידוע לי שיש מי שנוהג כך. להחזיר חובה תמיד.
ב. איסור מוחלט, וזה הפסד לרבים כיון שבזה מעכב את התחבורה הציבורית שיש בהם נוסעים רבים. אין גבול למצב דחיפות.
ג. ברגע שפותחים את דלת התנור הזיעה נפלטת.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כשרות, וצרכי הרבים
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
המשך כשרות
- שואלת, 29/11/2017
שלום כבוד הרב,
האם הרב יכול להסביר את ס` ג` בבקשה?
מתי הזיעה נפלטת? כאשר מוציאים את המאפה הבשרי?
האם צריך להמתין שהתנור יתקרר?
תודה רבה לכבוד הרב
|
בשר וחלב אם בשלנו או אפינו ביחד מאכל חלבי עם פרוה, המאכל פרוה הוא חלבי לכל דבר. וכך גם עם בשר.
אבל כאשר עושים בזה אחר זה, מיד בהוצאת המאכל מהתנור, אע``פ שהוא עדין חם, הזיעה שהיתה בתנור נפלטה מאליה כיון שהמקום פתוח, והמאכל שנכנס אחריו נשאר פרוה, ומותר בין לספרדים ובין לאשכנזים לאוכלו עם מאכל המנוגד למה שהיה בתנור לפני כן.
|
|
המשך לשאלה זיכוי הרבים
- שואלת, 27/11/2017
שלום כבוד הרב,
מחילה וסליחה מכבוד הרב, עדיין לא ברורה תשובת הרב,
בהמשך לשאלה ששאלתי לגבי האם יש מקור לאי השאלת מצרכים לבנים, הרב השיב שאין מקור וחובה להחזיר אם משאילים. אם המוצרים ניתנו בין בני משפחה שלא מצפים לקבל בחזרה, האם עדיין חובה להחזיר ? הרב השיב אם אין בזה ענין צריך להחזיר גם אם לא מצפים. אמא שמביאה לבת מצרכים ובת לאמא עדיין צריך להחזיר?
|
סימנים לא דברנו על הנהגה בין בני משפחה, וכל שכן בין אם לבתה, ואם האם מסרבת לקבל אפשר להשאיר, וכן ראוי לא לצפות לקבל מהם בחזרה.
|
|
|
|
|
|
|