|
|
כלים לשימוש חוזר בשבת
|
|
שלום לכת"ר הרב רצון ערוסי הי"ו,
א) מהו לחתך בשבת מכסה ניילון של כלי המכיל אוכל, כאשר בדעת המחתך לשמור את הכלי לשימוש חוזר כלשהו. האם מתחייב בשל כונתו זו כעושה נקב להוציא ולהכניס? האם מתחייב גם משום קורע? האם יש בכך איסור כלשהו?
ב) אותן שאלות אם לא התכון למחזר הכלי, שכן אנשים רבים ממשיכים להשתמש בכלי אריזה ובייחוד היפים שבהם או השימושיים יותר וכד'.
תודה מראש ויזכה הרב לשנים ארוכות וטובות מלאות במצוות וכל טוב,
|
התשובה:
|
|
היה רצוי שתשלח תמונה.
על כל פנים אם כלי תכולה ארוז בניילון, או מכוסה בניילון, והניילון אטום, מותר לקרעו בשבת כדי להשתמש בתכולה שלו,כשם שמותר לחתוך או לנקב שקית חלב, בשבת, כדי להשתמש בחלב.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כלים לשימוש חוזר בשבת
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
המשך שאלה
- תומר, 30/10/2017
תודה לכת``ר על התשובה.
לצערי אין למיטב ידיעתי אפשרות להעלות כאן תמונות אך ממילא אין הכונה לכלי מסוים אלא כל אריזה שבדעתו להשתמש בה שימוש חוזר ובכך להפכה לכלי כגון המשמש להאכלת חתולים או לאחסן מזון אחר. האין כונתו זו מחייבתו באיסור מסוים ? מה ההבדל מאדם שנוקב נקב כדי לעשות כלי ובין המקרה דנן ? תודה רבה. בברכת התורה,
|
ביקשתי תמונה כדי שאדע, אם מדובר בשקית ניילון שראויה לשימוש חוזר.
ורבים נוהגים להשתמש בה בשימוש חוזר, או שאינה ראויה לשימוש חוזר, או שרוב העולם לא משתמש בה בשימוש חוזר, וכל מי שמשתמש בה שימוש חוזר בטלה דעתו אצל כל אדם, ואינו כעושה כלי בשבת.
|
|
|
|
|
|
|