יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » ברכות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

ברכות

מתוך: יום יום » תפילה פורסם בכ"ח באלול התשע"ז
בס"ד

שלום וברכה למו"ר הרב הגאון שליט"א, שהקב"ה יכתבכם ויחתמכם לשנה טובה ומבורכת יחד עם כלל ישראל.
מספר שאלות ברשות הרב :
1. בשנה זו מתי צריך לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום והאם בחג עצמו ניתן לקרוא.
2. מצד אחד בבוקר ישנו לחץ גדול בהוצאת הילדים מהבית לבית הספר מצד שני אנו משתדלים שהילדים יקפידו על פת שחרית הן מבחינה בריאותית והן כמובן הלכתית שזה טוב, אך דא עקא שהלחץ בבוקר לא מאפשר לשבת בניחותא ולאכול, השאלה האם הילדים יכולים לעשות נטילה בבית לברך המוציא וללכת עם הסנדוויץ לרכב (יש קרוב לשעה נסיעה כל בוקר) ולהמשיך שם את האכילה וכמובן גם ב. המזון אחרי.
3. לפעמים בבקרים (במיוחד בתקופה זו של סליחות) אני מספיק להגיד את כל ב. השחר אז אני אומר רק את אשר יצר אלהי נשמה וכו' ואחרי זה את ברכות התורה, לאחר התפילה כאשר אני יותר מיושב בדעתי (לוקח לי זמן רב בבוקר להתעורר) אני משלים את הברכות וכמובן מכוון יותר במה שאומר. השאלה אם זה דבר שניתן לעשות ?
4. רציתי לקחת ב"נ יום חופש או לפני ראש השנה או לפני כיפור כדי להקדיש לקודש לימוד תפילה וכו', איזה יום נראה לרב יותר טוב עכשיו או בעשרת ימי תשובה.

בברכה מראש


התשובה:
א. מעיקר הדין מותר לקרוא ביום שישי כמו בכל ערב שבת. ומומלץ יותר לקרוא ביום רביעי ערב ר''ה. ואם לא קרא מותר לקרוא בליל שבת או בשבת בבוקר לפני סעודה שניה.
ב. מותר להתחיל את האכילה בבית ולהמשיך עם הפרוסה שבידו בנסיעה, ויברך בסיום האכילה בנסיעה. (לא מדובר בנהג, כיון שאסור לעשות דבר בזמן שמברך ברהמ''ז.
ג. אסור לנהוג כך, כיון שיש חלק מהברכות שאי אפשר לאומרם לאחר שהתפלל את תפילת העמידה.
ד. שני הזמנים טובים והעיקר שיכוון לבו לשמים.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על ברכות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
המשך לסעיף ג בשאלה - השואל, 24/09/2017
בס``ד
תודה לכבוד הרב על התשובה, אך מחילה שאני ממשיך כי אני רוצה ללבן את הנושא. לגבי ברכות השחר שאמרתי שאני נוהג לברך רק את אשר יצר + אלהי נשמה +ברכות התורה ורק לאחר התפילה אני משלים את השאר ביותר ישוב הדעת זה על פי מה שכתב אחיו של הרב בהלכה ברורה חלק ג סעיף מו הלכה כא עמוד 366 והשאלה היא האם בגלל הסיבות שרשמתי זה דבר שאני יכול לנהוג בו במקרים מסוימים לכתחילה.
ברכות השחר
יתכן שלא הבנתם את דבריו. יש ברכות שכלולות בחלקים שבתפילה ואסור לחזור עליהם שנית, והמברך הרי זה ברכות לבטלה.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines