|
|
מאה ברכות בתשעה באב וברכת הלבנה
|
|
שלום הרב
א. האם הכוונה של היחיד לחזרת הש"צ בתשעה באב לצורך מאה ברכות נעשית כמו הכוונה לברכות התורה (שלא צריך ליידע את הש"צ כלל, גם בימינו שהרבה לא בקיאים לכוין להוציא י"ח) ?
ב. מדוע מברכים את ברכת הלבנה של חודש אב במוצאי תשעה באב, והרי לא כולם טועמים במקום לפני הברכה (גם אם טועמים, המציאות היא שלא מחכים עד שכולם יטעמו מקוצר רוח), אין ישוב הדעת כראוי, ופעמים הרבה שמרוב הלחץ ללכת הביתה ולפתוח את הצום, נוצר מצב שלא כולם מקיימים מצוה זו בכבוד הראוי חלילה (וגם עלולים לבלוע אותיות/תיבות), וכ"ש שאינו מבושם ושמח כראוי, שמטעם זה מברכים בד"כ במוצ"ש ?
תודה גדולה לכבודו. בברכת יגדיל תורה ויאדיר
|
התשובה:
|
|
א. נכון. ובכל זאת אם אפשר לבקש מהחזן עדיף.
ב. למה לחפש סיבות לא נכונות. אנחנו לא מברכים כי מסיימים את תפילת ערבית בעוד אור ולא נהנים מהלבנה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מאה ברכות בתשעה באב וברכת הלבנה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
ברכת הלבנה
- פלוני, 30/07/2017
בלוח אור החיים שהולך לפי הרב עובדיה זצ``ל כתוב שמברכים במוצאי תשעה באב. כיצד ?
תודה רבה
|
ברכת הלבנה ביחיד לאחר שהחשיך.
|
|
ברכת הלבנה של חודש אב
- השואלים, 19/07/2017
תודה רבה כבודו. אנחנו הבנו [אולי הבנה לא נכונה ?] מהילקוט יוסף שלכתחילה משתדלים לעשות מאמץ לברך במוצאי תשעה באב ולא הבנו למה. הנה הדברים כפי שכתוב בילקו``י : מקדשים הלבנה במוצאי תשעה באב, אבל צריך להמתין עד שיהיה חושך [צאת הכוכבים] באופן שתהיה הלבנה ראויה ליהנות מאורה. וטוב שיטעמו איזה דבר קודם הברכה. ולכן אם אפשר טוב שיקבעו זמן לברכת הלבנה אחר הסעודה, ויברכו עם מנעלים בשמחה. אך אם יש חשש שחלק מהקהל ישכחו לברך ברכה זו, יברכו אחר ערבית. ולכתחלה אין לברך ברכת הלבנה קודם תשעה באב, [ילקו``י שבת כרך ה עמ` שמב]. ואף שרואה הלבנה, לא יברך עד מוצאי ת``ב. ואין בזה איסור משום אין מעבירין על המצות. ע``כ.
|
ברכת הלבנה אם הבנת נכון אלו בדיוק הדברים שכתבתי. וכל יתר הנימוקים אינם הלכה אלא חששות מדברי איזה פוסקים שאינם להלכה.
|
|
|
|
|
|
|