|
|
ריב בין אחים על ספינר ושימוש במשנה כראיה
|
|
שלום לכבוד תורתו הרב היקר!
שניים מבניי רבו על משחק הספינר.
הראשון, שהיה מעוניין לשחק בספינר, ולא מצאו, שאל את השני אם ראה הספינר. השני ראהו על מיטתו שלו, אך החליט לשחק עימו עתה, וטען להגנתו כי על פי דברי המשנה- " היה רוכב על גבי בהמה, ראה את המציאה, ואמר לחברו תנה לי, נטלה ואמר אני זכיתי בה''''זכה בה&; אם משנתנה לו אמר, אני זכיתי בה בתחילה''''לא אמר כלום"- מכאן שלו מגיע עתה לשחק בספינר ולא לאחיו (הראשון ) שביקש הספינר.
מה דעתך הרב? על פי הדין, למי מגיע כעת לשחק?
תודה רבה וחג שבועות שמח
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
אשריכם.
העונג של מימוש דברי תורה שלומדים אותם - הוא אחד השיאים של הופעת התורה בתוכנו.
אני מבין שהספינר שייך לשניהם.
ואם כן, כדי לקפוץ מהמשנה למקרה בו מדובר צריך להניח שאותם עקרונות ששייכים בזכיה באבידה - הם העקרונות שקיימים בין שותפים.
זה הגיוני ומתאים לסברא הישרה, אך יש להעיר שתי הערות:
א. כל זה נכון אם אין הסכם קודם, או כללים קודמים ביניהם. רק אם הכלל של ''כל הקודם זכה'' הוא הקיים בבית - נראה שיש להחיל את הכלל הזה גם כאן, אולם אם יש חלוקת שעות או התחשבנות מאתמול וכדו' - כמובן שזה לא רלוונטי.
ב. כל זה נכון מאוד מבחינה משפטית. אבל צריך כל אדם לשאול את עצמו גם מה עליו לעשות בתחום המידות הטובות...
כל טוב, ואשריכם
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ריב בין אחים על ספינר ושימוש במשנה כראיה
|
|
|
|
|
|
|
|
|