|
|
לשון הרע על עסק
|
|
שלום כבוד הרב
האם מותר לי לפרסם (בפייסבוק וברשתות חברתיות) מקרה שקרה לי עם עסק בו נעשה לי עוול, כדי להזהיר אנשים אחרים מלקנות שם ?
תודה
|
התשובה:
|
|
צריך להכיר את המקרה כדי להשיב. איסור לשון הרע הוא חמור מאד וקשה מאד להקל בו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
לשון הרע על עסק
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
פרטי המקרה
- שירלי, 24/05/2017
קניתי מוצר דרך האנטרנט, יום למחרת קיבלתי אישור שהעסקה התבצעה. 11 ימים אח״כ פניתי למוכרת ואמרתי שהמוצר עוד לא הגיע, היא אמרה לי שהמוצר היה חסר במלאי ועוד לא נשלח, שהיא תשלח אותו למחרת. כעבור כמה ימים הגיע המוצר. המוצר היה פגום מדובר בכובע, כיסוי ראש, שהיה במידת ילדים ולא מתאים לראש של אשה מבחינת גודל, פניתי למוכרת באותו יום, מכאן התחילה התכתבות שנמשכה הרבה זמן מאחר והמוכרת ענתה לאחר כמה ימים על כל הודעה. בסופה הוחלט שאשלח לה את המוצר הפגום חזרה, כאשר היא אמרה ש״תפצה״ אותי על דמי המשלוח האלה. ביקשתי כמה פעמים שישמרו לי כיסוי אחר שרציתי במקום ובדיעבד התגלה שהם לא שמרו ולא היה לי במה להחליף את הכיסוי הפגום. כעת היא מסרבת להחזיר לי את כספי בטענה שביטול עסקה אפשר רק עד שבוע מהקניה, המוצר אפילו עוד לא נשלח אלי בשבוע שמאז הקניה ומוכנה רק לפצות אותי בכובע אחר, שעברתי עליהם אחד אחד ולא מצאתי אחד שאני רוצה. מה גם שעם דמי המשלוח הנוספים יצא שהוצאתי סכום שלא התכוונתי להוציא על כיסוי ראש. פניתי למועצה לצרכנות והבנתי שהם לא מטפלים בסכומים כאלה. פניתי גם אליה שוב ושוב, אין עם מי לדבר. הענין נמשך חודשיים והתקוה שלי שאם אפרסם את זה בפייסבוק היא תחזיר לי את כספי... האם במקרה כזה מותר לפרסם? מה גם שלדעתי צריך להזהיר אנשים משירות כזה...
תודה רבה וסליחה על האורך
|
צרכנות צריך להתרות בהם תחילה שזה מה שאתם עומדים לעשות, ואם לא הגיבו מותר.
|
|
|
|
|
|
|