|
|
כוונה בק''ש (פסוק ראשון) ובפסוק ברוך שם כו'
|
|
שלום וברכה
א. מי שמתכוין (מתרכז) בפסוק ראשון של ק"ש, לקוראו כולו בהבנה הכי בסיסית, דהיינו, שרק אינו מרחף למקומות אחרים במשך אמירת כל הפסוק, זאת אומרת, שבאמירת ה' מכוין לקב"ה (ללא כוונת היה הוה ויהיה), ובאמירת אלוקינו שהוא שולט עלינו (לאו דוקא במילים האלו שולט עלינו, אלא שמתרכז במילה, ואינו מרחף לחשוב על משהו אחר) וכו' - האם לא יצא י"ח, וצריך לחזור (כמובן לא מיד ברצף) דוקא עם הכוונות המובאות בסידורים לתועלת המתפלל ?
ב. באמירת פסוק ברוך שם כו'- ההבנה הפשטית הכללית היא שמלכות ה' היא לעולמים (למרות שאינו יודע בדיוק מה זה שם כבוד מלכותו של הקב"ה)- האם די בהבנה הכללית הזו בכל פעם, ללא ריחוף למקומות אחרים, לצאת י"ח לכתחילה ?
ג. מה הדין אם התכוין בפסוק ראשון, ולא התכוין בפסוק ברוך שם ?
בתודה גדולה לכת"ר
|
התשובה:
|
|
כוונת הק''ש מעכבת בפסוק הראשון, ולכתחילה עושה כדברי מרן בש''ע - שמע ישראל = קבל והבן ישראל, ה' אלקינו = היה הוה ויהיה, שהוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם, ה' אחד = היה הוה ויהיה שהוא יחיד בעולמו ושליט בשבעה רקיעים ובארץ ומושל בארבע הרוחות. ומלבד זה צריך להבין : שמע ישראל ה' שהוא אלקינו ה' הוא אחד ואין עוד מלבדו. ואם לא כיוון בפירוט אלא בפשט ה' שהוא אלקינו וכו' יצא.
ברוך שמו של הקב''ה שהוא מלך מלכי המלכים לעולם ועד ללא יחס כמה מאמינים ומכבדים אותו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כוונה בק''ש (פסוק ראשון) ובפסוק ברוך שם כו'
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
ק``ש
- שאלה קטנה, 24/05/2020
לגבי הכוונה שכבוד הרב כתב: שמע ישראל, ה` שהוא אלקינו, ה` הוא אחד ואין עוד מלבדו - האם הנכון הוא לכוון אותה בהארכת הדל``ת של תיבת `אחד` אחרי שסיים לכוון את כל הכוונות שהרב כתב לפני כן [כי אי אפשר לכוון שני דברים בו זמנית במחשבה] ?
תודה רבה רבה
|
ק``ש מותר לומר את המילה ולכוון בה מה שצריך.
מותר לסיים את כל הפסוק ולהרהר במחשבתו על הכוונות הראויות. רק לכתחילה מכוונים בהארכת כל מילה.
|
|
|
|
|
|
|