יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » כוונה בק''ש (פסוק ראשון) ובפסוק ברוך שם כו`
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

כוונה בק''ש (פסוק ראשון) ובפסוק ברוך שם כו'

מתוך: יום יום » תפילה פורסם בכ"ב באייר התשע"ז
שלום וברכה

א. מי שמתכוין (מתרכז) בפסוק ראשון של ק"ש, לקוראו כולו בהבנה הכי בסיסית, דהיינו, שרק אינו מרחף למקומות אחרים במשך אמירת כל הפסוק, זאת אומרת, שבאמירת ה' מכוין לקב"ה (ללא כוונת היה הוה ויהיה), ובאמירת אלוקינו שהוא שולט עלינו (לאו דוקא במילים האלו שולט עלינו, אלא שמתרכז במילה, ואינו מרחף לחשוב על משהו אחר) וכו' - האם לא יצא י"ח, וצריך לחזור (כמובן לא מיד ברצף) דוקא עם הכוונות המובאות בסידורים לתועלת המתפלל ?
ב. באמירת פסוק ברוך שם כו'- ההבנה הפשטית הכללית היא שמלכות ה' היא לעולמים (למרות שאינו יודע בדיוק מה זה שם כבוד מלכותו של הקב"ה)- האם די בהבנה הכללית הזו בכל פעם, ללא ריחוף למקומות אחרים, לצאת י"ח לכתחילה ?
ג. מה הדין אם התכוין בפסוק ראשון, ולא התכוין בפסוק ברוך שם ?

בתודה גדולה לכת"ר


התשובה:
כוונת הק''ש מעכבת בפסוק הראשון, ולכתחילה עושה כדברי מרן בש''ע - שמע ישראל = קבל והבן ישראל, ה' אלקינו = היה הוה ויהיה, שהוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם, ה' אחד = היה הוה ויהיה שהוא יחיד בעולמו ושליט בשבעה רקיעים ובארץ ומושל בארבע הרוחות. ומלבד זה צריך להבין : שמע ישראל ה' שהוא אלקינו ה' הוא אחד ואין עוד מלבדו. ואם לא כיוון בפירוט אלא בפשט ה' שהוא אלקינו וכו' יצא.
ברוך שמו של הקב''ה שהוא מלך מלכי המלכים לעולם ועד ללא יחס כמה מאמינים ומכבדים אותו.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על כוונה בק''ש (פסוק ראשון) ובפסוק ברוך שם כו'
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
ק``ש - שאלה קטנה, 24/05/2020
לגבי הכוונה שכבוד הרב כתב: שמע ישראל, ה` שהוא אלקינו, ה` הוא אחד ואין עוד מלבדו - האם הנכון הוא לכוון אותה בהארכת הדל``ת של תיבת `אחד` אחרי שסיים לכוון את כל הכוונות שהרב כתב לפני כן [כי אי אפשר לכוון שני דברים בו זמנית במחשבה] ?
תודה רבה רבה
ק``ש
מותר לומר את המילה ולכוון בה מה שצריך.
מותר לסיים את כל הפסוק ולהרהר במחשבתו על הכוונות הראויות. רק לכתחילה מכוונים בהארכת כל מילה.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines