|
|
היסח הדעת לענין נט''י, טיבולו במשקה
|
|
שלום הרב
א. חולה שנט"י של שחרית ונט"י של סעודה מאד סמוכים אצלו- האם די שיעיין מספר דקות בדברי תורה כדי שיהיה היסח הדעת ויוכל לברך על הנטילה לסעודה, ויהיה דומה לאדם שלומד תורה ברצף זמן מה ומעיין, שצריך ליטול ידיים כאשר הוא מפסיק מלימודו לצורך סעודה ?
ב. כאשר אני בא לערוך חמוצים על השלחן, ועתיד לאכול מהם בסעודה שתהיה בעוד זמן מה, האם עלי ליטול ידיים לדבר שטיבולו במשקה כיון שאני נוגע בחמוצים במהלך עריכתם וסידורם (נטילה על נגיעה בלבד, ללא אכילה) ?
תודה רבה. בברכת יגדיל תורה ויאדיר
|
התשובה:
היסח הדעת לעניין נט''י, טיבולו במשקה
|
|
א. תפילה ולימוד אינם נחשבים להיסח הדעת, ורק אם התעסק בדברים אחרים כגון להתלבש או ליטול תרופות הנצרכות לו, ולאחר כעשר דקות אוכל. אבל אם האכילה סמוכה לנטילת ידים שחרית, יטול ידיו ללא ברכת ענט''י.
ב. נגיעה בטיבולו במשקה אינה מצריכה נטילה, ורק באכילה הצריכו נטילה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
היסח הדעת לענין נט''י, טיבולו במשקה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
היסח הדעת בנט``י
- שאלה, 07/05/2017
תודה רבה על התשובות.
א. לאור הנ``ל, האם תיתכן מציאות של מי שמתפלל ולומד מהבוקר עד הצהריים ברצף, או מהצהריים עד הערב, או אפילו כל היום רצוף, כשבא ליטול לסעודה, שיטול בלי ברכה ?
ב. בסעיף ב, איך זה מסתדר עם הענין שהנגיעה היא זו שמטמאה, ולא האכילה למרות שהלכות טומאה וטהרה לא חלים כיום ?
|
היסח הדעת א. הלומד מתעסק בידיו ולכן אינו נפטר מנטילת ידים.
ב. הנגיעה לצורך האכילה. הרי מי שקונה לחם ונוגע בו אינו חייב נטילה, וכן המאכיל את חברו.
|
|
|
|
|
|
|