|
|
כריעת ברך וחוקות הגויים
|
|
בס"ד
שלום הרב,
באחת התשובות של הרב ראיתי כי הרב כתב שמותר לכרוע ברך אך הוא אינו מבין למה לעשות זאת.
ברצוני לשאול כמה דברים:
1. איך זה מסתדר עם חוקות הגויים? כריעת הברך בהצעות נישואין היא על ברך אחת כפי שנהוג בכנסיה הקתולית (לפחות על פי האנציקלופדיה).
2. גם אם אין בזה ע"ז- האם זה שהרב חושב שאין בזה טעם אומר שהרב חושב שאסור לעשות זאת הלכה למעשה?
3. אשמח אם הרב יוכל לתת לי מקורות להיתר.
תודה רבה!
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
זו שאלה חשובה.
יש הרבה דברים שהתחילו כחוקות הגויים, אבל איבדו לחלוטין את המשמעות הזו.
אפילו הלבוש של החסידיות החרדיות הוא לבוש שהתחיל בחוקות הגויים (אצילים פולניים) והיום מוצג כלבוש שהוא מסורת שאסור להתאים אותה למזרח התיכון.
על כן אנו מוצאים בהלכה דברים רבים מעין אלה, שכבר אינם מזוהים כלל עם חוקו הגויים.
ואף על פי כן, איני חושב שיש בזה טעם. אלא שהטעם שלי הוא הטעם שלי, ואם זוגות חושבים שיש להם טעם והדבר אינו אסור - הם עושים זאת.
הבסיס ההלכתי להיתר הוא שו״ע יו״ד קעח סעיף א בדברי הרמ״א שם, שבכלל טוען ש״וכל זה אינו אסור אלא בדבר שנהגו בו העובדי כוכבים לשם פריצות כגון שנהגו ללבוש מלבושים אדומים והוא מלבוש שרים וכדומה לזה ממלבושי הפריצות או בדבר שנהגו למנהג ולחוק ואין טעם בדבר דאיכא למיחש ביה משום דרכי האמורי ושיש בו שמץ עבודת כוכבים מאבותיהם אבל דבר שנהגו לתועלת כגון שדרכן שכל מי שהוא רופא מומחה יש לו מלבוש מיוחד שניכר בו שהוא רופא אומן מותר ללובשו וכן שעושין משום כבוד או טעם אחר מותר״.
ומכאן מתחיל הדיון כיצד יש להתייחס לנושא בו אתה דן.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כריעת ברך וחוקות הגויים
|
|
|
|
|
|
|
|
|