|
|
תוכחה, קדיש, אזכרה בחנוכה, אופן הדלקת נ''ח
|
|
שלום לכבוד הרב שליט"א
א. כיצד נכון לגשת ליהודי חילוני ששואל על מצות לא תחמוד, שלדבריו ובעיניו הדבר בלתי אפשרי ?
ב. האם עלינו להוכיח אברכים, שממהרים לחלוק על דברי הגדולים, כאשר אנחנו אומרים בפניהם פסקי הלכה שהם לא מכירים ?
ג. האם יש איסור להקליט מהרדיו שיעורי דף יומי, כאשר ידוע שאותו ת"ח שמוסר את השיעורים מוכר דיסקים של אותם השיעורים ?
ד. סבי ז"ל נפטר ב-ל' כסלו, מתי הוא תאריך האזכרה בשנה שבה כסלו נגמר ב-כ"ט ?
ה. האם נכון לעשות אזכרה בימי החנוכה, אם ברור שהאירוע לא יצער את המשתתפים, ויהיו בו בעיקר דברי תורה ולא הספדים ?
ו. במידה והשנה הראשונה לאחר הפטירה היא שנה מעוברת, האם יסיימו לומר קדיש על הנפטר לאחר י"ב חודש או לאחר י"ג חודש (כאשר יגיע תאריך הפטירה) ?
ז. האם מותר לכתחילה להדליק את הנרות במצית עם פיה ארוכה, כמו שיש במטבח להדלקת הגז ?
תודה רבה וחג שמח לכבוד הרב שליט"א
|
התשובה:
תוכחה, קדיש, אזכרה בחנוכה, אופן הדלקת נ"ח
|
|
א. האזהרה היא על דברים שאינם מיועדים למכירה, ורק על דברים ששייכים לאדם פרטי. מותר לשאוף...
ב. בודאי, ובדרך ארץ, ולא להתפעל מתגובתם. ג. הת''ח שמתנגד נוהג שלא כשורה, ואסור ללא רשותו.
ד. ביום כ''ט כסלו. וזה נכון גם בל' שבט. ה. עורכים אזכרה כרגיל בימי החנוכה, ורק לא הולכים לבית העלמין.
ו. לאחר י''ב חודש מפסיקים לגמרי את אמירת הקדיש, וחוזרים לומר באותו שבוע של הי''ג כמו ביארצייט.
ז. מותר לכתחילה. כל ההקפדה היא הנרות המיועדים לחנוכה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תוכחה, קדיש, אזכרה בחנוכה, אופן הדלקת נ''ח
|
|
|
|
|
|
|
|
|