|
|
תנועה נפשית בהושענא רבה - דחוף
|
|
שלום לכב' הרב,
אם אני מבין נכון (ואני מודע להכללה ולחוסר הדיוק) התנועה הנפשית הקיימת בראש השנה הינה יראה גדולה נוכח המלכת הקב"ה ביום הדין.
התנועה הנפשית ביום הכיפורים הינה שמחה גדולה על היום הגדול והנורא אשר בחסדו נתן לנו הקב"ה לרחמים עלינו תחנונים לסליחה והחתירה ליום שכולו קדושה בו אנו מדמים לכאורה למלאכים.
1. ראשית אודה לכב' הרב (אם ניתן ביריעה הקצרה) אם יוכל להעיר את הערותיו לתנועות הנפשיות האמורות לעיל
2. שנית, כיצד רואה כב' הרב את התנועה הנפשית הנכונה בהושענא רבה?
3. אם אותה תנועה תואמת את את התנועות הנפשיות הקיימות בראש השנה וביום הכיפורים, כיצד ניתן להתעלות על שיאים אלו
רוב תודות וסליחה על דחיפות השאלה לקראת הושענא רבה
מועדים לשמחה
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
א. הדברים שכתבת על ראש השנה ויום הכיפורים נכונים בכיוונם, אולם מחייבים עוד הרבה עבודה של דיוק. הן לגבי ראש השנה – שכן אסור להתכחש לעובדה שהוא גם יום טוב והמלכת ריבונו של עולם מכנסת לתוכה גם שמחה; הן לגבי יום הכיפורים, שמעיקרו של יום זה התעלמת, שכן עיקר העיקרים הוא ''יום הכיפורים'' לאמור – יום הכפרה שבחסדו הגדול של הקב''ה הוא מכפר על עוונותינו.
ב. הושענא רבה מכנס לתוכו את הכל, ועל כן הוא יום מורכב מתנועות רבות ומגוונות: יש בו שמחת המועד; היבטים של ''בחג נידונים על המים''; ''אני והו הושיעה נא''; ועוד ועוד. כל התנועות נמצאות במערבולת חיונית אחת גדולה. בשל כך הוא יום מיוחד במינו.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תנועה נפשית בהושענא רבה - דחוף
|
|
|
|
|
|
|
|
|