|
|
שמירת נגיעה
|
|
שלום כב׳ הרב.
בני, בחור צעיר בן 20, חייל, נפגש מזה זמן עם בחורה דתייה, חיילת אף היא, ולאחרונה הקשר החל להתחמם. בגילוי לב הבן סיפר שהם החליטו לשבור נגיעה... לנו כהורים ברור שמדובר באיסור חמור, אך ברור לנו גם שיכולתנו להניא את הבן מהחלטתו נמוכה למדי. חשבנו, שמא ניתן להציע שינסה להגביל עצמו לנגיעות של ליבה שאינן בעלות רופי מיני מובהק, כמעין בלם, כדי שלא יתגלגלו במדרון החלקלק. האם נכון הדבר, או שמא יש בעצה זו מתן לגיטימציה לאיסור?
הורים אוהבים ומודאגים
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
ראשית, שיהיה בשעה טובה ובבשורות טובות. בשמחה, וכן בקדושה ובטהרה.
אשמח אם נהפוך את זה לסוגיה לימודית.
אשמח אם תלמדו את שני המאמרים האלה, תכתבו אתם בעצמכם את מה שנראה לכם להסיק מהם, ולאור זה נגבש ביחד את ההדרכה הראויה.
האם זה מתאים ?
https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=4826
https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=4141
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שמירת נגיעה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
שמירת נגיעה
- ירון, 24/07/2016
מדברי הרשב``א הבנו שמותר להימנע מביקורת כאשר הביקורת היא בגדר דבר שאינו נשמע.
מעשה אהרון רלבנטי יותר לשאלה, משום שאנחנו מתחבטים אם אנחנו רשאים לתת הדרכה אקטיבית שלמעשה מתירה נגיעה אסורה ''של חיבה'', ע``מ למנוע התדרדרות לנגיעה בעלת אופי מיני מובהק. בהנחה שמקבלים את פרשנות התוס`, אנחנו מבינים שהרב נוטה להסכים שהדרכה שכזו ראויה. האם מעשה אהרון, שנועד להציל את כלל ישראל ראוי לשמש בנין אב גם לנו?
|
אני בדרך כלל נוהג בדרך ממוצעת אני לא מתיר איסורים.
אני אומר תתחילו שם לפחות; תתקדמו באופן מתמיד וכדו`.
ובכך אני ממקם את עצמי בין רש``י ובין תוס
יישר כוח
האם הדרך שמעדיפה קודם ללמוד ולאחר מכן להסיק מסקנות - טובה בעיניכם ?
|
|
|
|
|
|
|