יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מטפלת נעדרה מעבודתה, כמה יפחיתו משכרה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מטפלת נעדרה מעבודתה כמה יפחיתו משכרה

מתוך: משק וכלכלה » עובדים ומעבידים פורסם בו' בתמוז התשע"ו
באחד הימים לא הגיע המטפלת של הצהרון ונאלצנו לקחת את בנינו לבית. באיזה אופן יש לחשב את החזר התשלום של אותו יום. אנחנו שילמנו באותו חודש תשלום חודשי, כך שעל כל יום יוצא בערך עשרים שקלים. לעומת זאת מי שנמצא בצהרון באופן חד פעמים משלם על יום כזה 37 ש"ח. האם התשלום הוא לפי ה"מנוי" שלנו או לפי החד פעמי... ואולי צריך לחשב את זה לפי העלות של שמרטפית לאותן שעות? (בפועל לא לקחנו שמרטפית...). בתודה מראש יונתן


התשובה: מטפלת נעדרה מעבודתה, כמה יפחיתו משכרה
יש לבחון מהי סיבת ההיעדרות:
היעדרות מסיבה לא מוצדקת- בשולחן ערוך (חו''מ שלג, ה) נפסק:
''כיצד דין הפועל שחזר בו אחר שהתחיל... בדבר האבוד, כגון פשתן להעלות מהמשרה, או ששכר חמור להביא חלילין למת או לכלה וכיוצא בהם, אחד פועל ואחד קבלן, אינו יכול לחזור בו. אלא אם כן נאנס, כגון שחלה (הוא או אשתו ובניו) או ששמע שמת לו מת. ומיהו אינו צריך לשלם להם כל שכרם, רק מה שעשו, וידם על העליונה הג''ה: ואם חזר בעל הבית וקבלן לאחר שעבר האונס, סתם, וחזרו ועשו אחר כך מלאכתן, צריך לשלם להן כל מלאכתן ואינו מנכה להן כלום.''
כלומר, אם עובד נעדר מסיבה לא מוצדקת ניתן לשכור על חשבונו עובד אחר יקר יותר, ואם לא שכר- לנקות את שכר אותו היום. אבל, המעסיק לא אמור להרוויח מההיעדרות העובד שלו. ולכן, כיוון שהשכר שהייתם משלמים הוא 20 שקלים, זה מה שצריך לקזז משכרה החודשי.

היעדרות מסיבה מוצדקת- ברמ''א שציטטנו לעיל מבואר, שאם פועל נעדר מסיבה מוצדקת והמעסיק ממשיך להעסיק אותו אחרי כן, אין לקזז משכרו דבר כיוון שהמשך העסקתו כמוה כמחילה על ימי המחלה. אמנם, הש''ך (סימן שלג סקכ''ה) חולק על הרמ''א, וסובר שאפילו אם המעסיק המשיך להעסיק את העובד אחרי המחלה, יכול לקזז לו משכרו. לפי זה אם עדיין לא שילמתם לה את שכרה אין עליכם חובה לשלם וכפי שיטת הש''ך (כיוון שאתם בגדר ''מוחזקים'').
ואולם, לפי חוקי העבודה אם עובד נעדר בגלל מחלה, לפעמים הוא זכאי לתשלום. לחוקי העבודה במדינת ישראל יש תוקף של 'מנהג מדינה'. מכאן שאם היעדרותה נבעה ממחלה עליכם לשלם לה שכר ע''פ חוקי העבודה הנהוגים במדינת ישראל (עיין תשובה דומה בשו''ת משפטי ארץ עבודה עמוד 80).
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מטפלת נעדרה מעבודתה כמה יפחיתו משכרה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines