יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מקומם של מחלוקות בהלכה - העליה להר הבית
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מקומם של מחלוקות בהלכה - העליה להר הבית

מתוך: מצוות וקיומן » הוראה ותלמוד תורה פורסם בכ"ד בשבט התשע"ו
שלום כבוד הרב. ראשית עלי לפתוח שאני מאוד מעריך את הרב אני נוהג בהרבה מקרים לפי הפסקים שלך וקורא בהנאה והערצה רבה את ספריך. אך לאחרונה נתקלתי בדבר שהיה קשה לי להכיל והייתי רוצה לשאול אותך בנושא זה.
קראתי את הפסק שלך בנושא עלייה להר הבית שבו כתבת שאתה מתיר עלייה להר הבית .
איך יכול להיות שהרב מתיר עלייה להר הבית כאשר הרב קוק מנהיג הציבור שלנו האדם שלאורו אנו הולכים וכן בנו הרב צבי יהודה פוסקים מפורשות שאסור לעלות להר הבית? וכן רוב גדולי הדור פוסקים כך. בנוסף זהו פסק רלוונטי לימינו יש פסקים שבהם אנו אומרים שהמציאות השתנתה אבל ביחס לעלייה להר הבית המציאות דומה. אבל אין שאלתי על הר הבית אלא על היכולת לסתור בפסקה את רוב גדולי דור וחכמי המסורה. הרב סולובציק במאמרו זה סיני שבו הוא כותב על ענווה כלפי התורה וחכמיה כותב כך: "לומר המצאתי דבר שהרשב"א לא ידע, ושהגאון מוילנא לא היה לו מושג ממנו&; המצאתי גישה לפרשנות התורה שהיא לחלוטין חדשה זה מגוחך". האם אין דעתך שפסיקות נועזות אלו שבהם הרב סותר גדולי דור יש מעיין חוסר "ענווה" כלפי התורה?
תודה על תשומת הלב.


התשובה:
שלום וברכה

השאלה שאתה עוסק בה היא בעלת מישורים רבים מאוד.
ראשית, חשוב לדייק. איני מכיר אף רב שמתיר לעלות להר הבית בזמן הזה. ההיתר, שגם אני שותף לו, הוא רק למקומות בהם אנחנו יכולים לקבוע שלא היו חלק מנחלת כהונה, אלא רק חלק ממחנה לוייה, שבו מותר לעלות גם כשטמאי מתים.
במאמרי הארוך גם בארתי את דעת החולקים על היכולת העובדתית ועל המשמעות הפסיקתית.
אמת הדבר שלו הייתי יחיד בעמדתי - לא הייתי מעז לומר כך.
אולם זו מחלוקת בהלכה, יש דעות לכאן ולכאן, ובמצב שכזה חובה על פוסק ההלכה לברר היטב את הסוגיה, לכתוב את הנימוקים השונים, ולהכריע בהם.
ועתה, שים לב לעצמך:
אתה לא חש שום חובה לשאול את עצמך איך אתה מעיז, נגד גדולי תורה אחרים, להפקיר את הר הבית ואת תודעות הקודש שלו, להתחמק מקיום של ״לשכנו תדרשו ובאת שמה״, ולהביא חורבן תודעתי לעם ישראל ?
האם הקביעה שלך ביחס ל״גדולי התורה״ אפוא אינה מניפולטיבית, והיא למעשה בחירה שלך בעמדה מסוימת, ומתקפה על עמדה אחרת בנימוקים שאינם ממין העניין ?

כל טוב, ובקשת בניית מקום בית מקדשנו.

 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מקומם של מחלוקות בהלכה - העליה להר הבית
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines