|
|
אבלות
|
|
בע"ה
לכבוד מוה"ר שליט"א שלום וברכה!
לכאורה נראה שדין הברכה על הבשמים במוצ"ש לעשרים אחים ואחיות ואפילו לבן אחד ויחיד, היושבים שבעה על אביהם גדול-הדור או שהוא מבין גדולי-הדור צריך שיהיה כדין הברכה על הבשמים במוצ"ש שחל בו צום תשעה באב. מדוע אם כן הדין שונה בשני המקרים, שהרי גדולה הריגת הצדיקים משריפת בית-מקדשנו ותפארתנו (מסכת ראש-השנה) ? יתר על-כן: לפי הנ"ל המסקנה המתבקשת היא שבצום תשעה באב שחל במוצ"ש יש לברך על הבשמים, משא"כ לאבלים על אביהם גדול-הדור במוצ"ש שבתוך השבעה. האם מוה"ר שליט"א יוכל להסביר ?
תודה רבה ויישר-כח!
|
התשובה:
|
|
אין איסור לאבל ליהנות מכל מאכל ומשקה, ואין לו הגבלה להריח בשמים במשך השבעה, ואדרבה אנחנו מצווים לנחם ולעודד אותו, ומנהג התימנים להביא לבית האבלים דברי מאכל כדי לא להכביד על ההוצאות בבית האבל.
בתשעה באב אנחנו לא רק אבלים אלא מראים את האבל והעינוי בחמשת הדברים שנצטוינו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
אבלות
|
|
|
|
|
|
|
|
|