|
|
כללי+חג
|
|
שלום כבוד הרב
א. שמעתי את הרב שדיבר ברדיו לגבי בננה שלא מברכים שהחיינו, האם גם אדם שלא אוכל בננה כמעט כל השנה ומזדמן לו לקראת פסח, גם לא יברך ?
ב. בחור ובחורה שישבו בבית קפה לפגישת שידוך ולא הזמינו שתיה, האם נחשב לגזל ? האם וכיצד ניתן להשיב את הגזילה ?
ג. אדם שאכל שזיף מזן מסוים ולאחר כשבועיים אכל שזיף מסוג שונה כי חשב שהזן שונה, האם יברך שוב ברכת שהחיינו ?
ד. האם ביום ירושלים אומרים תחנון ?
ה. ראיתי את תשובת הרב לגבי י"ד באייר שבערב י"ד באייר, במנחה נכון להגיד צדקתך, מה לגבי יום י"ד באייר, האם אומרים תחנון ?
ו. כיצד עושים הבדלה במוצ"ש של חג השבועות ? שמעתי את הרב ברדיו שאמר שמותר לכתחילה לברך על נר שהאשה מדליקה. האם יש עדיפות להדליק על אבוקה ?
ז. שאלתי את הרב לגבי הפרשת חלה ומשהו לא מובן לי ולכן אפרט יותר, אשה שמכינה עיסה של בצק שמרים מתוק ועיסה לחלות רגילות, חשובים לה ההפרדה בטעמים ולכן לשה בקערות נפרדות, האם יכולה לחבר את שתי העיסות על מנת לברך על הפרשת חלה ? לא אכפת לה שהבצקים ישכו זה בזו בעת ההפרשה כי לאחר ההפרשה מפרידה בין הבצקים.
תודה רבה לכבוד הרב
|
התשובה:
|
|
א. מצוה שהזדמנה לאדם בפעם הראשונה לא מברכים עליה שהחיינו, כגון הדלקת הנר לכלה או טבילה. וה''ה לפרי.
ב. אין בזה חשש גזל, אלא אם ביקשו מהם לקנות דבר מה ולא קנו. ג. כל הזנים נחשבים כאחד, וברכה אחת פוטרת.
ד. אין אמירת תחנון ביום כ''ח אייר. ה. יום י''ד אייר הוא פסח שני ולכן אין אמירת תחנון.
ו. כשחל יו''ט במוצ''ש אין צורך להדליק אבוקה, כיון שאין אפשרות לכבות את הנר.
ז. גם בבצק שמרים ובצק לחלה ניתן לחברם כדי להתחייב בברכה על הפרשת חלה, כיון שאין השפעה בחיבור שבין העיסות, ואין מקפידים על ההפרדה ביניהם בזמן החיבור.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כללי+חג
|
|
|
|
|
|
|
|
|