יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מודעות וזוגיות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מודעות וזוגיות

מתוך: אישות ומשפחה » שידוכין פורסם בי"ד בשבט התשע"ה
שלום רב,
שמי-חנה ילידת-ו כסליו תשי"ב
אשמח לקבל מכ"ב ניתוח אופי כדי להעשיר ולהעמיק המודעות העצמית שלי.

אודה על התייחסות לזוגיות :האם תתאים לי זוגיות בפרק זה של חיי?האם זוגיות יכולה להעשיר ולקדם אותי?
אם כן,איזה אדם מתאים לי? מהי הדרך שאני צריכה עדיין לעשות?

תודה מראש על תשובתך


התשובה:
שלום רב חנה
את בת 63 ובהחלט זוגיות חשובה גם בגיל זה ואולי אפילו יותר עכשיו מהעבר.
אתה יליד חודש כסלו, שבו המזל השליט הוא קשת – האדם היורה את החצים מן הקשת. כך גם אתה נוהג לירות את דבריך לפעמים בלי לחשוב לעומק, כי אתה תמיד בטוח שאתה תמיד צודק.
היסוד השליט הוא יסוד האש - האש שואפת כלפי מעלה, הלהבות עולות ופורצות לאָכּל ולכבוש. ההיבט החיובי של האש הוא השאיפה לחתור ולהשיג, להגיע לגבהים אדירים, להנהיג ולקחת אחריות. אנשים בעלי יסוד אש דומיננטי הם מנהיגים, בעלי יוזמה וחזון: הם רואים את התמונה הגדולה ואת ההשלכות לטווח הארוך. הם ממוקדים במטרה ובעלי אמביציה.

מצד שני, קיימים גם חסרונות אופייניים הנובעים מיסוד האש: יהירות, כעס, ביקורתיות והתנשאות כלפי אחרים, ונטייה לכוחנות ולשליטה.

השבטים המשויכים אליך הם בנימין ויששכר, לגביהם נאמרו הדברים הבאים:
בבראשית כ''ט בברכת יעקב לבניו:
יד יִשָּׂשכָר, חֲמֹר גָּרֶם--רֹבֵץ, בֵּין הַמִּשְׁפְּתָיִם. טו וַיַּרְא מְנֻחָה כִּי טוֹב, וְאֶת-הָאָרֶץ כִּי נָעֵמָה; וַיֵּט שִׁכְמוֹ לִסְבֹּל, וַיְהִי לְמַס-עֹבֵד. {ס}
כז בִּנְיָמִין זְאֵב יִטְרָף, בַּבֹּקֶר יֹאכַל עַד; וְלָעֶרֶב, יְחַלֵּק שָׁלָל.
למרות שבנימין חזק וחוזקו ידוע לכולם, כמו זאב הוא יכול לטרוף את מי שמולו, ראוי ורצוי שישב כמו יששכר במנוחה, וילמד לשאת את עול הלמידה, כמו שנאמר על יששכר שהוא כמו חמור בעל כתפיים רחבות (גרם) לשאת משא למידה, ומשא עבודה כי את זה הוא אוהב. אז למעשה הלמידה תהיה הטרף של בנימין וממנה הוא יחלק שלל בערב כי יהיה לו מה לתת ולהעניק לאחרים.
ובדברים ל''ג בברכת משה לבני ישראל נאמר לשבטים אלו:
יח וְלִזְבוּלֻן אָמַר, שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ; וְיִשָּׂשכָר, בְּאֹהָלֶיךָ. יטעַמִּים, הַר-יִקְרָאוּ--שָׁם, יִזְבְּחוּ זִבְחֵי-צֶדֶק: כִּי שֶׁפַע יַמִּים יִינָקוּ, וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל. {ס}
יב לְבִנְיָמִן אָמַר--יְדִיד יְהוָה, יִשְׁכֹּן לָבֶטַח עָלָיו; חֹפֵף עָלָיו כָּל-הַיּוֹם, וּבֵין כְּתֵפָיו שָׁכֵן. {ס}

גם כאן מוזכר יששכר כתלמיד חכם היושב באוהלה של תורה, ועמים קוראים אליו ושואלים את פיו כי שם, אצל יששכר יש זבחי צדק, דברים נעים בדרך הישר והעמים יונקים מחכמתו. ובהמשך בנימין הקשור קשר בלתי אמצעי לאלוהים חופף על אותה חכמה ומחזק אותה.

נולדת ו' כסלו יום רביעי לפרשת ויצא (ספר בראשית פרק ל )
(יד) וַיֵּלֶךְ רְאוּבֵן בִּימֵי קְצִיר חִטִּים וַיִּמְצָא דוּדָאִים בַּשָּׂדֶה וַיָּבֵא אֹתָם אֶל לֵאָה אִמּוֹ וַתֹּאמֶר רָחֵל אֶל לֵאָה תְּנִי נָא לִי מִדּוּדָאֵי בְּנֵךְ: (טו) וַתֹּאמֶר לָהּ הַמְעַט קַחְתֵּךְ אֶת אִישִׁי וְלָקַחַת גַּם אֶת דּוּדָאֵי בְּנִי וַתֹּאמֶר רָחֵל לָכֵן יִשְׁכַּב עִמָּךְ הַלַּיְלָה תַּחַת דּוּדָאֵי בְנֵךְ: (טז) וַיָּבֹא יַעֲקֹב מִן הַשָּׂדֶה בָּעֶרֶב וַתֵּצֵא לֵאָה לִקְרָאתוֹ וַתֹּאמֶר אֵלַי תָּבוֹא כִּי שָׂכֹר שְׂכַרְתִּיךָ בְּדוּדָאֵי בְּנִי וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ בַּלַּיְלָה הוּא: (יז) וַיִּשְׁמַע אֱלֹהִים אֶל לֵאָה וַתַּהַר וַתֵּלֶד לְיַעֲקֹב בֵּן חֲמִישִׁי:
בחלק השייך לך בפרשת השבוע יש ארבעה אירועים חשובים. האירוע האחד מספר על קנאת האחיות לאה ורחל ברצונן להיות האישה החשובה של יעקב, אבי העם היהודי. לאה הופכת להיות האם החשובה של עם ישראל בעוד אהבתו של יעקב נתונה לרחל. ולגביך חידוש זוגיות בגילך יכולה להעמיד אותך בנקודת מפתח חדשה במשפחה שלך ובמשפחה החדשה. לכן צריך לפעול ולהיות אסרטיבי.
(יח) וַתֹּאמֶר לֵאָה נָתַן אֱלֹהִים שְׂכָרִי אֲשֶׁר נָתַתִּי שִׁפְחָתִי לְאִישִׁי וַתִּקְרָא שְׁמוֹ יִשָּׂשׂכָר: (יט) וַתַּהַר עוֹד לֵאָה וַתֵּלֶד בֵּן שִׁשִּׁי לְיַעֲקֹב: (כ) וַתֹּאמֶר לֵאָה זְבָדַנִי אֱלֹהִים אֹתִי זֶבֶד טוֹב הַפַּעַם יִזְבְּלֵנִי אִישִׁי כִּי יָלַדְתִּי לוֹ שִׁשָּׁה בָנִים וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ זְבֻלוּן: (כא) וְאַחַר יָלְדָה בַּת וַתִּקְרָא אֶת שְׁמָהּ דִּינָה:
התודות של לאה לה' מלמדות אותנו תמיד להודות על כל הטובה אשר עשה עמנו ה'. וכך גם להודות לבני אדם על טובה שעשו עמנו.
(כב) וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים אֶת רָחֵל וַיִּשְׁמַע אֵלֶיהָ אֱלֹהִים וַיִּפְתַּח אֶת רַחְמָהּ: (כג) וַתַּהַר וַתֵּלֶד בֵּן וַתֹּאמֶר אָסַף אֱלֹהִים אֶת חֶרְפָּתִי: (כד) וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ יוֹסֵף לֵאמֹר יֹסֵף יְדֹוָד לִי בֵּן אַחֵר:
רחמי ה' תמיד עמנו והוא עוזר לנו בכל מה שאנו בוחרים לעשות. אם תבחרי למצוא זוגיות חדשה תצליחי.
(כה) וַיְהִי כַּאֲשֶׁר יָלְדָה רָחֵל אֶת יוֹסֵף וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל לָבָן שַׁלְּחֵנִי וְאֵלְכָה אֶל מְקוֹמִי וּלְאַרְצִי: (כו) תְּנָה אֶת נָשַׁי וְאֶת יְלָדַי אֲשֶׁר עָבַדְתִּי אֹתְךָ בָּהֵן וְאֵלֵכָה כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת עֲבֹדָתִי אֲשֶׁר עֲבַדְתִּיךָ: (כז) וַיֹּאמֶר אֵלָיו לָבָן אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ נִחַשְׁתִּי וַיְבָרֲכֵנִי יְדֹוָד בִּגְלָלֶךָ:
כאשר הולכים בדרך ה' האומרת כבר בבראשית ב' לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו, נוצרה, למעשה, תוכנה פנימית בנפשו של האדם שהוא אינו יכול לחיות לבד, יש שכר לאדם על כך ולכן הקמת זוגיות חדשה היא צורך פנימי עמוק וחשוב לטובתו של האדם ולתועלתו.


כוכב צדק - תכונותיו שפע, מזל, אושר, חירות, חופש, עצמאות, מרחבים, אמת וצדק. במזל שלך הקשת הוא מכוון ללימודים והרחבת השכלה, שוב מתחבר מאד עם החכמה הטמונה בך.

התנהגותך משתנה לחילופין. יש בך כוח הנהגה, כוח תפילה, אתה מכבד עוצמה, יש בך תקיפות, אתה שופט את סביבתך, יש לך חוש מסחרי ואתה חכם במידות.
חביב, ידידותי, גדוש רעיונות מקוריים, בדרך כלל שמח ואוהב את החיים, אבל יכול להיות מרדן כלפי סמכותיות ואלים, אבל גם מתחרט מהר ומנסה לפייס, כי אתה מהיר כעס.
עובד ה', נדיב, איש חסד, פותר חלומות, ניחנת בחוש על טבעי.
אופטימי, שואף קדימה בגשמיות, ניצול כל כוחותיו לטבע, משיכה לפילוסופיה ודת.
יש בך גם רחמים עצמיים, זה גורם לך לא לעמוד על דרך אחת אלא כל הזמן לחפש דרכים קלות יותר. מה שעולה בראש מיד אומר, לפעמים אתה מרמה.
אם יש מעליך עול אינך יכול לשמוח באמת
פעמים רבות אתה חסר טקט. אתה חסר מנוחה, מתעלם מהתנהגויות מוסכמות, דבר זה מביא הרבה פעמים לבעיות שהמורים או אנשים מסתכלים עליך וחושבים שאתה חסר יכולת או בעל בעיית קשב וריכוז.
ביטחון עצמי רב. לכן נמשך לסכנה, חסר פחד, אוהב מהירות.
אוהב בעלי חיים.
אוכל הרבה,
כוח דמיון רב, לא סובל חוסר הגינות, כוח זיכרון מדהים אבל מסוגל לאבד דברים, ליצן, תינוקי, חייב חברה, דורש יושר גם מהשני, מקבל מרות אם מבין את ההוראה, סקרן, שואל שאלות של צדק. חברותי.
מרושל בתנועותיו.
מסוגל להתנתק מהמשפחה.
נהנה מלימודים בתנאי שזה לא שגרה משעממת, כי הוא קצר רוח מצד אחד וחייב מטרה ברורה מצד שני.
חש שהוא צודק כל הזמן ובגלל אחרים הוא נכשל, לא מוכן לכבול את עצמו, כאשר משתמש בכוח הפנימי שלו אין התפרצות של כעס.
אוהב לישון.

למעשה: ללמד אותו טקט, זקוק לתחושת קשר וביטחון, להסביר לו את ההוראה ואז מקבל מרות, צריכים להיות איתם כנים גם בתשובות, חשוב לו שיבינו אותו, ללמד אותו חיסכון, חייב מטרה, אם מתחיל עם 'חכמות/ליצנות' צריכים לחתוך את זה מהר, חיזוק ביטחון בה', מתאים להוראה, שופט, מנהיג.


משמעות האות ח' מבחינת הקבלה – היא את הפותחת את שמך בכיוון החיובי היא מבטאת חיים וחיטוי (טוהר) בכיוון השלילי היא מבטאת חטא וחורבן.
ערכה המספרי של האות הוא שמנה – אותיות נשמה. מכאן שעיקר הפעילות שלך היא דרך הנשמה והרגשות. נשמה היא שורש החיים. חיים שלמים הם אלו המאחדים חיי חומר וחיי רוח גם יחד. לא ניתן לחיות רק חיי חומר, הם מהר מאד הופכים להיות משעממים ואז נגררים לחטא ולחורבן. כאשר משלבים בתול חיי החומר גם חיי רוח, שיכולים לקבל ביטוי בדרכים שונות, כמו אומנות בגווניה השונים, מוסיקה, חיי תרבות ודת.
המילה חיים שגם היא מתחילה בח' אומרת למעשה שה' העניק לנו מח, מוח כדי לחשוב ולתכנן את חיינו. שתי האותיות המרכזיות במילה חיים הם יי שהוא אחד הכינויים של האלוהים. משני צדיו של שם האלוהים מופיעות האותיות ח בהתחלה ומ בסוף יחד הם יוצרות שני מובנים חם או מח. חם בנו של נוח פעל ללא מחשבה וללא היגיון, כאשר ראה את אביו שוכב שיכור לאחר המבול הלך והכריז בעיני כל הסובבים אותו שראה את אביו עירום ואת אברו מדלדל. נוח כעס מאד על חם וקלל אותו. היפוך האותיות נותן לנו את הכלי עמו אנו חושבים – מח. כשהאדם משתמש במוחו הוא צומח ועולה כלפי מעלה, כי הוא משתמש בכל הכלים שהוענקו לו בעת לידתו.
האות ח' באה ללמד אותך להשגיח לפעול נכון כדי להצליח.

משמעות האות ח' בשם האדם – האות ח' מושפעת ממזל סרטן ומיסוד המים נותנת לבעליה רגישות, מופנמות והתכנסות פנימית, אדם שביתו הוא מבצרו, עדינות- יכולת טיפול בזולת, מסירות ונאמנות על פי רוב וכן יכולת קליטה לרגשות עמוקים. אדם זה יסודי ביותר בכל מה שמבצע. מצד שני אם משתמשים בכלים שלנו ללא מוח יהיה האדם חסר ביטחון ובעל מצבי רוח משתנים, רגשנות יתר, הוא עלול להשתמש בכוח עוצמתי להיות דיקטאטור לצורך לקיחת השליטה.
לאדם זה יהיו פעמים רבות במהלך חייו התמודדויות עם זכות הבחירה. עליו ללמוד לדעת לאזן בין הרוח לחומר.
זכרי כי אות זאת מופיעה בשמך פעמיים, פעם בהתחלת שמך הראשון ופעם באמצע שמך השני, מכאן שהאות באה ללמדך ולהזכיר לך לשמור עלך תפקוד נכון ואיכותי עם הכלים העומדים לרשותך.
משמעותה של האות נ' מבחינת הקבלה – נ' בשלילה מרמזת על 50 שערי טומאה ובחיוב על 50 שערי טהרה.
משמעותה של האות נ' בשם של האדם – האות נ' מסמלת את הכוח לחיסון רוחני אשר ביכולתו למנוע נפילה מכל סוג שהוא. אדם המלא באהבת החומר ואהבת היצרים ימצא באות נ' מורה טוב לחזור לאיזון אם יחפוץ בכך על ידי ראיית עולם רחבה. תפקידה של האות נ' ללמד אותנו שלא חייבת להיות נפילה לפני צמיחה, כך שאם נגלה את הנקודות השליליות שרומזת לנו האות נ' ונשנה זאת לא יהיה צורך בנפילה לשם קבלת חיסון רוחני אשר ימנע נפילות ויגרום לצמיחה. יכולת הבנת חולשותיו של הזולת, כוח רצון בלתי רגיל, אומץ לב ודבקות במטרה, כושר הישרדות מצוין, יכולת עמידה בקשיים, יכולת חקירה של מהויות, שליטה עצמית טובה, כושר ביטוי טוב. אדם מהיר לכעוס ובעל יכולת נתינה ודיבור רב שיכול להזיק.

משמעותה של האות ה' מבחינת הקבלה – העולם הזה נברא באות ה' כפי שאומרת הגמרא במנחות כ''ט, א. על המילה ''בהבראם'' בפסוק שבבראשית ב' ד. ב – ה בראם.
איש ואישה שאותיותיהן שוות חוץ מה – י' באיש וה – ה' באישה, מרמז על זוגיות נכונה, שאם הינם אוהבים וחיים בהרמוניה הרי שהאותיות הללו י' וה' מציגות ששכינה שורה ביניהם שכן אלו אותיות יה. שכן אם אינם אוהבים ואינם חיים בהרמוניה אותיות י' וה' בורחות משמם נשארים רק אש ואש שמתקוטטים ורבים כל הזמן ושורפים זה את זו חיים. האות ה' בנויה מאותיות ד' וי' שמרמזות על האישה העוטפת את הוולד י' מכל צדדיו ד'.
משמעותה של האות ה' בשם של האדם – השפעת מזל טלה וחודש ניסן נותנת לבעלי אות זו אגו חזק, אהבת שינויים, יצרים חזקים. כושר מנהיגות, יכולת שליטה, רחמנות וחום, אהבת החופש והמרחבים, אימפולסיביות במידה ויש יותר מאות אחת בשם. ישנה חשיבות למיקומה של האות אשר יכולה להשפיע על שליטה ביצרים ולגרום וחוסר יציבות, ארך כשהיא בסוף השם השפעתה פחותה. אדם זה ידע לנצל את כוח הדיבור בפתרון בעיות, אך יש להיזהר מדיבור מיותר, מעדיף את הגשמי על פני הרוחני אלא אם כן עבר חוויה קשה.

אדם מתאים לך הוא אדם בעל מזל שור שהוא סביל וטוב לב.

בברכה
מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מודעות וזוגיות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines