|
|
אכילה בסוכה
|
|
שלום לכת"ר
לא ברור לי מלשון רבנו מה היא האכילה המחוייבת בסוכה. כתוב "פת" ודווקא דרך קבע שזה כביצה פחות או יותר. מפשט הלשון משמע גם פת לחם רגילה שמברכים עליה המוציא, וגם פת הבאה בכסנין. אך מה דין איטריות? או מיני תבשיל או דגני בוקר שאינם פת אך ברכתם מזונות, ואינם בגדר "פירות וקליות" כלשון רבנו בסיפא של ההלכה?
ומה המקור לכך?
|
התשובה:
|
|
רק פת או כובנה שקבע עליה סעודה, ונוטלים ידיים ומברכים המוציא, טעונה סוכה, אם אכל אכילת קבע.
אכל אכילת עראי עד כביצה פת, פחות או יותר, פטור מן הסוכה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
אכילה בסוכה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
מקרה ביניים
- שאלה, 22/10/2014
אך אם אכל לדוגמא 2 3 קורסונים עם קפה, אין זו אכילת קבע אלא בין הארוחות, וזה יותר מכביצה. מה הדין אז?
|
אכילת עראי היא אכילת פת, בעראיות, עד כביצה, פחות או יותר.
אך אם נניח, כשתי ביצים, הדבר נחשב לקביעות סעודה.
|
|
|
|
|
|
|