|
|
ברכות והשבתת-חמץ
|
|
בע"ה
שלום וברכה למוה"ר שליט"א
א. האם כאשר יהודי מבני עדות-המזרח שומע ברכה, שיהודי מיוצאי אשכנז מתעקש שחברו הספרדי יענה עליה אמן, ההלכה מחייבת אותי כספרדי להצמד להוראות מרן הש"ע ולא לזוז מהן בלי כל התחכמות ולא לומר דבר, או שמשום דרכי שלום אני רשאי לומר את הפסוק ברוך ה' לעולם אמן ואמן בלחש זולת התיבה הרביעית שבפסוק, אותה אני הוגה בקול רם ?
ב. איני מבין ואשמח להבין: אם אנו מקיימים מכירת-חמץ לפני חג-המצות וכל המושך או המגביה חמץ זה בפסח מקרבנו, הרי הוא עובר על מצות השבתת חמץ ושאור בשבעת ימי-הפסח,מדוע יש צורך בטחינת-קמח לשם יצירת מוצרי-חמץ אחרי החג לפי דעת חלק מאתנו ? הרי ידוע שהתורה חסה על ממוננו במקרים של עסקים סיטונאיים, לא?
בברכת שנים טובות רבות ונעימות עד לבלי די!
|
התשובה:
|
|
א. אם לפי דעת מרן הברכה לבטלה למה להתחכם לא עונים וזהו.
ב. גם אני לא מבין את דרך חשיבתם של ''משגיחי כשרות'' שאינם מבוססים על ההלכה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברכות והשבתת-חמץ
|
|
|
|
|
|
|
|
|