יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » אדם שקורא לעצמו איש קבלה הינו אדם מספיק מוסמך ומהימן ואמין?
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

אדם שקורא לעצמו איש קבלה הינו אדם מספיק מוסמך ומהימן ואמין?

מתוך: מחשבת היהדות » יחס היהדות לנושאים שונים פורסם בו' בשבט התשע"ב
לפני כשנתיים לערך סיפרתי לחברתי שיש לי קשיים בזוגיות בעיקר אי הבנות ותקשורת לקויה וקושי בתפיסת ההבנה בינינו.חברתי הציעה לי לפנות לאדם שקורא לעצמו קבליסט והפניה יכולה להעשות רק טלפונית והוא עפ' נומרולוגיה ושמות בני הזוג כולל תאריכי הלידה שלהם יתן מפה עדכנית ועתידית מה עלול לקרות בעתיד וכמובן מה קורה בהווה.והיא ציינה שלא אחת פנתה גם היא אליו כמה פעמים בכל משבר שחוותה והוא נתן לה עצות ,וכמובן שזה כרוך בתשלום מאוד מכובד של אלפי שקלים.........הספור היה תמוה בעיניי לאחר שיכנועיים מצד חברתי לנסות ולשמוע מה יש לו להגיד ניסיתי ופניתי אליו אז טלפונית ,והקבליסט כנראה למיטב זכרוני טען שיש צרות עין ועין רעה עלינו ושהוא יכול לטפל בעניין תמורת 3000ש"ח.לא אהבתי את העניין כיוון שחשבתי שאם אשמע להצעתו באמת תהיה לי אסון בבית ביני לבין בעלי,
לפני כשבוע חברתי באה לבקר ועלה בין היתר נושא השיחה של אותו קבליסט ושכחתי לגמרי מהעניין שהוא דרש כסף וזכרתי רק שהיה לי דיבור עם אשתו והיא העבירה לי את המסר.
מעניין לעניין שוב הועלה בדו שיח שלי ושל חברתי שיש ביני לבין זוגי הרבה מתח וחוסר כבוד והערכה (זאת קורה בעיקר בכשלון של דיבור ביננו),שוב העלתה חברתי את אותו קבליסט לעניין ושכחתי כמובן שאז דרש ממני תמורה מכובדת וכשפניתי אליו כיום טלפונית ענתה לי שוב אשתו וביקשה שאחזור לטלפן כשעה לאחר מכן ואז הקבליסט ענה לי שאני מקוללת עי מי מהקרובים שלי ואין מה לעשות העולם שלי חרב יש לי בעיה רצינית שלא ניתן לפתור אותה והוא לא יכול לספר לי את הבעיה ולדבריו זה מסובך מדי כי אני לא יבין אותו ,ואף ציין מפורשות שאף רב בעולם לא יוכל לעזור לי ושהולך להיות לי בלגן רציני בחיים.נימת הדיבור היתה מאוד כעוסה,חברתי היתה לידי וסיפרתי לה על הנאמר והיא הציעה לצלצל אליו ולשאול מה הבעיה,לדבריו אני פניתי אליו בעבר ולא רציתי טיפול שאז עלה לי 3000 ש"ח ולא שילמתי והפעם הבעיה כביכול גדלה מאוד מאז וחבל שלא טופלתי על ידו .(אני לא חושבת שמשהו השתנה מאז חוץ מעליות ומורדות כמו לכל זוג).ורק אם אשלם לו 10,000 ש"ח אולי הוא יוכל לעזור לי.אמרתי לחברתי שנראה לי שיש כאן אדם שקורא לעצמו קבליסט ומפחיד את האנשים בעיקר בזמן משבר ומנצל את המצב והיא היתה די בהלם ולא יודעת מה לחשוב.כי רוב הפעמים היא טופלה על ידו,אמרתי לה שאני חייבת לפנות לשאלת רב ולשמוע מה דעתו בעניין ואולי היא טועה (והוא מנסה לסחוט אותה)או אולי אני טועה ולא מבינה ושאני אולי קמצנית ובגלל זה חרב עולמי? נשמח לקבל את דעתך


התשובה:
שלום רב,

בואי ונבין את המצב לאמיתו.

נומרולוגיה היא דבר מאד מאד רציני, אבל נומרולוגיה לא מסוגלת לנבא מה יקרה לך בעתיד כמו שגם אני לא אוכל לומר לך מה יקרה לך בעתיד, ואין אדם בעולם שיוכל לומר לך מה יקרה לך בעתיד חוץ ממך בעצמך. מיד אחזור ואסביר זאת לעומק.

עין הרע הוא דבר שקיים ויש להיזהר ממנו, אבל ניתן גם להתגונן נגדו. עין הרע היא צרות עין של אחרים בהצלחתך, ביופייך, בכישרונות שלך, וכו'. כבר במשנה בפרקי אבות אנו מוצאים את חמשת תלמידיו של רבי יוחנן בן זכאי שמונים את שבחו של אדם או את חסרונותיו ושם עולה נושא העין הרעה: פרק ב' משנה יב: אמר להם, צאו וראו איזו היא דרך טובה שידבק בה האדם. רבי אליעזר אומר, עין טובה; רבי יהושוע אומר, חבר טוב; רבי יוסי אומר, שכן טוב; רבי שמעון אומר, הרואה את הנולד; רבי אלעזר אומר, לב טוב. אמר להם, רואה אני את דברי אלעזר בן ערך מדבריכם, שבכלל דבריו דבריכם. חזר ואמר להם, צאו וראו איזו היא דרך רעה שיתרחק ממנה האדם. רבי אליעזר אומר, עין רעה; רבי יהושוע אומר, חבר רע; רבי יוסי אומר, שכן רע; רבי שמעון אומר, הלווה ואינו משלם--אחד לווה מן האדם כלווה מן המקום ברוך הוא, שנאמר ''לווה רשע, ולא ישלם; וצדיק, חונן ונותן'' (תהילים לז,כא); רבי אלעזר אומר, לב רע. אמר להם, רואה אני את דברי אלעזר בן ערך מדבריכם, שבכלל דבריו דבריכם.

בכל הנושא אנו מגלים שכל המגרעות שמוזכרות או כל הטובות שמוזכרות באדם מקורם בדבר אחד בלבו, כלומר ברגשותיו. כשהאדם העל לב רע יש לו עין הרע וכשהוא בעל לב טוב יש לו עין טובה. ושוב, זה דבר שנתון לשליטתנו הבלעדית. אני הוא המחליט אם אהיה בעל לב טוב או בעל לב רע – זה בהחלט בשליטה העצמית שלי על חיי ואף אחד לא יכול למנוע ממני להחליט מה אני רוצה להיות.

כך, גם בהגנה על עצמי מעין הרע או מלב רע של אדם, אני יכול להתגונן כנגד זה על ידי שאני אהיה הפוך מכך, ועוד פעולות שאעשה.

לכן אם יש כלפיך אנשים שמקללים אותך, ששמים עליך עין הרע, את צריכה להתגונן נגד זה ובודאי לא שלשלם עשרת אלפים שקל לאדם שנקרא קבליסט רק שוכח לתת קבלות על מה שהוא עושה. זה בודאי אינו קבליסט זה סתם שקרן.

נחזור אל הנומרולוגיה.

ספרי הקדושה היהודיים קובעים שלכל דבר יש משמעות בחיינו. מצב הכוכבים ברגע לידתנו, התאריך שבו נולדנו ומעל לכל השם שניתן לנו ברגע שנולדנו, לכל אלו יש השפעה גדולה וחשובה על האופי שלנו, על היכולות שלנו, על הכישורים שלנו ועל הרגשות שלנו. טוב לדעת מהם הכלים שקיבלתי בעת שירדתי לחיים הללו. אבל אלו רק כלים. כלי עבודה. השאלה היא מה אני עושה עם כלי עבודה אלו.

וזו הבחירה החופשית שלי.

אם אחליט להשאיר את הכלים בארון ולנעול את הארון עם שרשרת ומפתח, ברור שלכל הכישורים הנפלאים שיש לי אין כל ערך. משום שהם סגורים בארון ואינם משמשים אותי להצלחה בחיי. אם אחליט ללמוד לעבוד עם הכלים הללו וליצור עמם חיים שוב נתונה הבחירה בידי האם אשתמש בכלים לטוב או לרע. הכל נמצא בידיים שלי.

כשאנחנו פוגשים את בן או בת הזוג שלנו, אנו יוצרים למעשה חיבור בין הכלים שלי והכלים שלך. כעת יש בידינו שנתי קבוצות של כלים: הכישורים שלי והכישורים של בן או בת הזוג שלי. שוב אני יכול להחליט לסגור אותם בארון ולא להשתמש בהם, ואני יכול להחליט ללמוד להכיר את הכלים של בת הזוג שלי וליצור ביחד עם הכלים שלה מוצר טוב יותר שנקרא משפחה. זה תפקידנו על פני האדמה.

לצערנו העין הרעה הראשונה שאנו זוכים לה נמצאת בבית הספר ולפעמים אפילו בתוך המשפחה הקרובה שלי. הם הראשונים שמבקרים את מה שאני רוצה לעשות, הם הראשונים שמנסים לשנות את היכולות שלי למה שהם רוצים שיצא ממני, והם הראשונים שמנסים ליצור ממני אדם חדש.

הדרך הזו שההורים והמורים פעולים בה גורמים לנו להפסיק לבטוח באדם, להפסיק להיות גלויי לב, להפסיק להרגיש מה אנחנו באמת מרגישים, אלא להרגיש מה שרוצים שנרגיש, וכך אנחנו הופכים להיות חשדניים, ערמומיים, ושואפי ניצחון בכל מחיר, וכך.... הזוגיות שלנו הופכת להיות זוגיות קשה ולא נעימה.

מותר לנו להיות לא צודקים. מותר לנו להיות שוגים. מותר לנו להיות אחו שמבקשים סליחה, כאשר הכל נעשה לשם שיפור הזוגיות שלנו. מותר לנו להפסיק ויכוח עקר שלא יוביל לשום דבר חוץ מרוגז ולומר ''בוא ונפסיק עכשיו את הויכוח כי חבל על העצבים שלנו. נעצור את הויכוח שבינינו בכך שאיננו מסכימים זה עם זו. ונישאר אוהבים.''

תארי לעצמך, כיצד כשאנו בוחרים ללכת עם הכישורים שלנו ובדרך של טוב לב, עין טובה וכל השאר, אנו זוכים פתע פתאום בחיים נפלאים ומאושרים. וכל העין הרעה נעלמת. וכל החששות נמוגות באוויר. והחיים פשוט מאושרים, והקבליסט נישאר ללא טיפשים שמשלמים לו כי הם לא זקוקים לכל השטויות שהוא ממציא עליהם. איזה עולם נפלא!

אז יש לך בעיות עם בעלך?
יש לך קשיים?
פתרי אותם בכך שתחליטי לחיות ללא דרישות, חיים פשוטים ונעימים, מלאים באהבה לבעלך ולכל מי שסובב אותך והכל, ממש הכל יסתדר על הצד היותר טוב.

אז מה נותנת לנו הנומרולוגיה – הנומרולוגיה לוקחת את תאריך הלידה שלך (הלועזי במקרה שלנו) ואת השם שלך, זה שניתן לך בילדותך. ומגלה לך מהם הכישורים שקיבלת. מהם הקשיים שיש בתוכך להתמודד עם הכישורים הללו, ולמעשה נותן בפניך תפריט לאפיית עוגה'' חצי ק''ג קמח, סוכר, שמרים, וכן הלאה. עכשיו כשאת מודעת למה שיש בך ומה שיש בבעלך על פי שנתונים הללו, את לומדת כיצד להשתמש בכל הנתונים הללו כדי ליצור לעצמך חיים טובים יותר. את מה שאת תיצרי לעצמך אף אחד לא יכול לגלות לך מראש כי אף אחד לא יכול להיות נביא ולדעת מה תעשי בכישורים הללו. גם כשאני מוסר לאדם את תוצאות האבחונים שהוא עושה אצלי, כל מה שאני יכול הוא לייעץ לו מתוך ניסיוני מה כדאי לו לעשות, איך רצוי שיפעל, אך אין בידי את האפשרות לגרום שזה מה שיקרה.

מה שיקרה זה מה שהוא יעשה עם עצמו.

מה שיקרה הוא מה שאת תעשי עם הכישורים שלך.

אז בואי ושלחי אלי את שמותיכם ותאריכי הלידה שלך ושל בעלך ואשלח אליך בחזרה את מה שאת יכולה ללמוד על עצמך ועל בעלך כדי לשפר את חייכם.

בברכה,
גד מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על אדם שקורא לעצמו איש קבלה הינו אדם מספיק מוסמך ומהימן ואמין?
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
ייעוץ - אוסנת זוהרה שאקי, 19/06/2014
שלום וברכה לך! שמי אוסנת זוהרה שאקי בת זקלין חנה. תאריך הלידה שלי 17.7.1967 , אני גרושה כחמש שנים, אשמח לקבל ייעוץ שלך כרגע לא עובדת, מרגישה קצת תקועה. אשמח לקבל ייעוץ כיצד עליי להמשיך לפעול

שלום אוסנת זוהרה

את ילידת חודש תמוז שהמוטיבים המרכזיים שבו הם רגישות רבה ועקשנות. שני המוטיבים הללו יכולים להוביל את האדם מעלה מעלה או להורידו מטה, הכל תלוי כיצד הוא בוחר להשתמש בכלים הללו.

בואי ונראה הלאה אילו תכונות נוספות יש בך כילידת תמוז.

ובכן היסוד הבולט הוא יסוד הרוח שמנשבת לכל כיוון על פי רצונך. השבטים השייכים לחודש זה הם ראובן ויהודה שני שבטי בכורה הבן הבכור של יעקב ראובן והבן שלו ניתנה המלוכה יהודה. הקיצוניות שבין הבנים הללו היה שבראובן הייתה פזיזות בפעולותיו ולכן יעקב שולל אותו מן המלוכה, ואילו אצל יהודה מתגלה גבורה ויושר בסיפור עם תמר.

כוכב ירח מהווה את הכוכב המוביל כוכב שמתחדש כל הזמן, עולה ויורד דבר שמבטא את העקביות שעלולה להיות חסרת עקביות.

מצבי הרוח משתנים בהתאם למתרחש ולעיתים בעקבות מחשבות לא מדויקות.

הומור עמוק, אבל לא תמיד מובן לאחרים. אדם סגור אבל נהנה מפרסום ותשומת לב, אוהב הערכה, סובל מפחדים בלי לגלות, יש תקופות של עצבות, פגיע מאוד, אם מתנקם זה בסתר, תחושות חדות, כל התנסות נחקקת, סוגד לעבר, שומר סוד, מופנם, לכופף רצון אמיתי שלו כמעט אין סיכוי, לא מתקרב ישירות למה שרוצה, לב רך, כואב על שגיאות שעשה, צריך זמן להירגע, אוהבים את ביתם, לא שבע תשומת לב, קשור לאמא, אין לו ביטחון גמור במצב, אוספים דברים חפצים, דאגות מחליאים אותו, שמחה מבריאה אותו, בדימיונו כל דבר קטן זה אסון גדול, אוהב לחוש את הכסף, קשה לו להוציא כסף, מזון שווה ביטחון, מפנקים את אהוביהם, זוכר כל מה שהיה, בד``כ קל משמעת, תכונה יסודית של מנהיגות, מסוגל לבכות הרבה, יש פחדים, לא מאמינים בעצמם, דמיון מפותח, חלמנים, כושר הומור, בד``כ רחמנים, תחושת קרבן והקרבה, רוצה להיות ראשון, נפשו טובה, אוהביו רבים, בעל מזימות, מושל בחושך, מצב חולשה אבל יכול לגדול במים, אוהב יופי, רגיש מאוד, בונה מסביבו שריון חזק, זקוק לבית חם ומשפחה אוהבת, בעל ביטחון עצמי רב, אוהב לשמור על הקיים, מושך לתאווה.

עתה נראה כיצד שמך מתחבר לנתונים הבסיסיים שלך.

האות א` מושפעת מיסוד האוויר ומכוכב פלוטו. היא אות פתוחה מכל הכיוונים ולכן אינה סובלת מסגרות, ופורצת לכל כיוון עקב חוסר מסגרת. בעלת יכולת שכלית גבוהה ומכורה לשינויים ותהפוכות, בולטת ואינה נחבאת אל הכלים, יש לה אומץ כוח ושליטה, מסמלת אהבת ידע ובעלת כוח רוחני חזק. האות בי``ת מביאה את הברכה, והאות אלף מחלקת אותה לשאר האותיות. אות זו גורמת לאיזון רוחני שאין לה גבולות ומגבלות. שם עם הרבה אותיות אלף עלול לגרום לחוסר איזון ולחוסר ביציבות נפשית.

וו היא אות החיבור. היא מושפעת ממזל שור, מיסוד האדמה וכוכב נוגה, ונותנת לבעליה רוגע ושלווה, אהבת החומר והבית, יצרים וחוסר יציבות נפשית. נטייה להשמנה תלויה במיקום האות בשם, אהבת האסתטיקה והניקיון, משיכה לאומנות, ליצירה ולמוזיקה.


האות ס` מושפעת ממזל קשת, יסוד האש ובאופן עקיף מכוכב צדק. אות זו מקנה לבעליה אהבת פרסום והכרה ציבורית, חופש ותנועה ללא מוגבלות, רדיפת צדק ומשפט, משיכה לידע נסתר. האות ס` שהיא סגורה מלמדת לצאת מהעיגול הסגור, להיות בתנועה כמו כדור עגול ומספקת ראיית עולם רחבה ועמוקה. אומנם יש באות ס` נתינה אך יש בה גם רכושנות, פעלתנות רבה וחריצות.


האות נון מושפעת ממזל עקרב, יסוד המים ומכוכב פלוטו. היא מסמלת את הכוח לחיסון רוחני אשר ביכולתו למנוע נפילה מכל סוג שהוא. אדם המלא באהבת החומר ואהבת היצרים ימצא באות נון מורה טוב לחזור לאיזון אם יחפוץ בכך על ידי ראיית עולם רחבה.
תפקידה של האות נון היא ללמד אותנו שלא חייבת להיות נפילה לפני צמיחה, כך שאם נגלה את הנקודות השליליות שרומזת לנו האות נון ונשנה זאת לא יהיה צורך בנפילה ונקבל חיסון רוחני אשר ימנע נפילות ויגרום לצמיחה. היא תצביע על יכולת הבנת חולשותיו של הזולת, כוח רצון בלתי רגיל, שליטה עצמית טובה, כושר ביטוי טוב, אדם מהיר לכעוס ובעל יכולת נתינה ודיבור רב שיכול הזיק.




האות ת` מושפעת ממזל סרטן, מיסוד המים ובאופן עקיף מכוכב צדק. היא מצביעה על תמימות, טוב לב, יכולת שכלית גבוהה, מעשים רגשיים ורגשנים, מצבי רוח משתנים, חוסר ביטחון (על פי רוב תלויה במיקום האות), רגש הגובר על המוח, רגישות, דאגה רבה, נוסטלגיה והתרפקות על העבר, יכולת נתינה רבה.





האות ז` מושפעת ממזל תאומים, מיסוד האוויר ומכוכב חמה. היא מצביעה על אינטליגנציה גבוהה, חשיבה מהירה ויכולת תפיסה טובה. היא מצביעה גם על קלילות בדיבור אשר לא תמיד יש בו אמת, מיקום האות בשם יכולה לכוון האם יש דו פרצופיות. אות זו מורה גם על ביקורתיות, תקשורת מצוינת, חוסר נאמנות, אהבת היצרים ויכולת קליטה לסיטואציות על חושיות. ה

וו היא אות החיבור. היא מושפעת ממזל שור, מיסוד האדמה וכוכב נוגה, ונותנת לבעליה רוגע ושלווה, אהבת החומר והבית, יצרים וחוסר יציבות נפשית. נטייה להשמנה תלויה במיקום האות בשם, אהבת האסתטיקה והניקיון, משיכה לאומנות, ליצירה ולמוזיקה.


אות ה` מושפעת ממזל טלה, יסוד האש וכוכב מאדים (מרס). היא מצביעה על אגו חזק, אהבת שינויים, יצרים חזקים, כושר מנהיגות, יכולת שליטה, רחמנות וחום. אהבת החופש והמרחבים, אימפולסיביות במידה, ואם יש יותר מאות אחת בשם - ישנה חשיבות למיקום האותיות אשר יכולה להשפיע על שליטה ביצרים ולגרום לחוסר יציבות.

אות ר` מושפעת ממזל תאומים, יסוד האוויר וכוכב חמה. היא מצביעה על כוח חשיבה מצוין, יכולת ביטוי עצמית גבוהה, תנועה רבה, חוסר שקט נפשי, זריזות, חריצות, יצרים, ביקורתיות ללא שליטה, עצבנות יתר, בעלי מחשבה זריזה ויכולת קליטת פרטים קטנים. אהבת חופש אישי, אינטליגנציה ומשיכה לידע ולימודים.


אות ה` מושפעת ממזל טלה, יסוד האש וכוכב מאדים (מרס). היא מצביעה על אגו חזק, אהבת שינויים, יצרים חזקים, כושר מנהיגות, יכולת שליטה, רחמנות וחום. אהבת החופש והמרחבים, אימפולסיביות במידה, ואם יש יותר מאות אחת בשם - ישנה חשיבות למיקום האותיות אשר יכולה להשפיע על שליטה ביצרים ולגרום לחוסר יציבות.


כלים למעשה: להעריך אותו, להימנע מעימות חזיתי נגדו, אם מתעקש על משהו ולא צריך לתת לו אין ברירה וצריכים לחתוך את זה אבל בזהירות! בלי פגיעה אישית, פוחד שידחו אותו מהבית, מוכשר לניהול כספים, תלוי בתגובות הוריו ואחיו, זקוק לפינוק ותשומת לב ואם לא הוא מתמוטט, חייבים מסגרת, זקוק לתמיכה רגשית, אסור לפנק אותם, אסור לכנות בכינוי,

בברכה
מאיר שמחוני
שואלת יקרה - יעל, 02/02/2012
ה``מקובל`` שיקר לך. נקודה.
אם את רוצה לעשור לעצמך, לכו לייעוץ זוגי - אישית אני ממליצה על שיטת אימאגו שעוזרת בשיפור תקשורת אבל חייבים ייעוץ ועבודה שתלויה ברצון האישי והזוגי שלכם.
אין פתרונות אינסטנט.
חבל שיש אנשים שמנצלים חולשות לעשיי רווח אישי וזאת כביכול בשם הקבלה או התורה.
תודה - חברה, 31/01/2012
כבוד הרב בעבר מלפני שנתיים נתת לנו אבחון כבר לפי תאריכי הלידה.עבדנו על זה והמסקנה שאנו צריכים להמשיך לחזק את מידותינו.תודה רבה

מעולה אם כן מדוע יש ללכת לאדם אחר שיצבור מכם אוצרות על דבר שאתם יכלים לקבל כאן בחינם?

עתידות - זה רק מה שאתם תעשו עם עצמכם.

בברכה,
גד מאיר שמחוני
מקובל אמיתי לא לוקח כסף - נ, 31/01/2012
אדם שקיבל מתת שמים לא משתמש בו בשביל לאגור ממון ולעשוק אחרים.
מקובל להשאיר כסף, אך אין חובה לשלם. בוודאי לא דרישה!!

כמוכן אם הוא דיבר בכעס או יצר אצלך תחושה שהוא כזה, זה אומר שהוא אפילו לא רוחני.... [בעצם אפשר לדעת את זה לפי הדרישה לכסף.....].

הייתי מוסיף - זהירות! - roni, 30/01/2012
אינני יודע במי מדובר, אבל עולה רושם קשה של ניצול אנשים ברגעי משבר תוך סחיטה כספית אכזרית.
בדרך כלל כעומק הצרה כך עומק הדרישה הכספית. וזה מהווה תמרור אזהרה משמעותי מאד.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines