|
|
מספר שאלות שונות
|
|
שלום לכבוד הרב שליט"א
א. התארחתי בשבת אצל אשכנזי והוא נוהג לעמוד בקידוש גם של הבוקר וכן בהבדלה. גם אני עמדתי יחד איתו משום כבוד, האם ככה ראוי לנהוג לכתחילה, לעמוד יחד איתו גם בקידוש של בוקר וכן בהבדלה משום שאני אורח אצלו אפילו שאני ספרדי ואני צריך לשבת ?
ב. לגבי הנ"ל ואם אני מקדש האם צריך לשבת משום שאני מקדש ואני ספרדי ?
ג. יצא לי להתפלל בבית כנסת תימני והקדיש שלהם היה בנוסח שונה משלנו וכן אחרי "שיר למעלות"... הנאמר בערבית הם אמרו "רבי חנניא"... וקדיש "על ישראל" ואז ברכו ועלינו לשבח. האם אני רשאי לענות לקדיש השונה שלהם וכן לקדיש על ישראל שהם נוהגים לומר אחר שיר למעלות שבמקרה הנ"ל ?
ד. אדם שנמצא בכולל של כעשרה אנשים ומדברים בו הרבה לשון הרע וכן דיבורי חול, אך אין לי לאן ללכת אם אני רוצה לעזוב. יש לי אופציה להישאר בתנאים אלה (גם זה מפתה אותי מאד לדבר גם...) בכולל או לצאת לעבוד כי אשתי לא עובדת ולצאת מהכולל ככה זה בעיה. מה לעשות ?
ה. יש ענין בסיום שמיעת הקדושה בחזרה להישאר עדין מעומד עם רגליים צמודות כמו שמתפלל ביחיד ? על פי הפשט או הקבלה ?
ו. אם אדם התפנה באמצע ברכות קריאת שמע של ערבית, מתי יברך אשר יצר ?
ז. מה הטעם שיש פוסקים שאוסרים אוכלים ומשקים שמתחת למיטה שישנו עליהם ? האם משום רוח רעה ששורה בקרקע או רוח רעה ששורה מחמת האדם הישן ונחשב כמת או מסיבה אחרת ומהי ?
ח. האם אסור להשרות בשבת חסה וכדומה במים שמא יש שם חרק וימות ובעצם גרמתי לנטילת נשמה ? או שהאיסור הוא מטעם אחר ומהו ?
ט. האם מותר לגעת בספר קודש אחר שהתפניתי בשירותים ועדין לא שטפתי את ידי ?
י. עד שאירדם האם מותר לכתחילה ללמוד תורה אחר שברכתי ברכת המפיל בשם ומלכות ?
|
התשובה:
|
|
א. זיל בקרתא זיל בנימוסא. עשית טוב. ג. לענות מותר אע''פ שעשו שלא כהוגן. ד. עדיף לצאת לעבוד.
ו. יעשה לעצמו סימן לתזכורת ויברך אחרי העמידה. ואם חושש שישכח מותר לברך אחרי השכיבנו.
ז. לכל הדעות אסור לאכול ולשתות דברי מאכל שהיו תחת מיטה שישנו עליה בלילה. ומשום רוח רעה של הישן.
ח. אסור משום בורר כי זה ניכר בפני עצמו, משא''כ בשטיפה מהברז שלא ניכר ולכן מותר.
ט. לא ראוי ! ויטול ידיו תחילה. י. מצוה רבה להמשיך ולקרוא הן בדברי תורה והן בסיפורים.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מספר שאלות שונות
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
לגבי ג`
- יצחק, 23/11/2010
מנהג התימנים שאומרים קדיש ``דעתיד`` אחרי מזמורי שיר למעלות ולמנצח של ערבית,
האם זהו שלא כהוגן? הרי כך כתוב בכל התכלאלים הבלדיים?
|
תפילה על מנהג הבלאדי לא ערערתי, אלא כלפי השואל שעבורו זה שלא כהוגן, ואעפ``כ יענה אמן.
|
|
|
|
|
|
|