|
|
כמה שאלות..
|
|
שלום לכבוד הרב ותודה רבה על עזרתך הנפלאה
א. אם אין מי שיוציא את האשה בברכת החמה שמברכים פעם ב28 שנה, האם היא מברכת בשם ומלכות או בלי שם ומלכות ? רשאית להרהר הברכה ?
ב. כשאני נמצא באירוע באולם וכדומה האם אני על דעת עצמי או דעת בעל הבית ? נפקא מינה לגבי היסח דעת לברכות הנהנין.
ג. האם הברכות בחופה מעכבות, או שהקידושין נתפסים גם אם לא כוונו בברכות וכדומה מכל מיני סיבות אחרות ? כגון החתן והכלה דברו באמצע הברכות או שלא כוונו לצאת ידי חובת הברכות או המברך לא היה בקיא ודילג מילים...
ד. האם ראוי שאברך ילך לאירוע חתונה וכדומה לא מעורב ? תלוי מה הקירבה ? או שכל מקרה לגופו ?
ה. אם התחייבתי ברכת המזון מדרבנן אני יכול לברך בתוך 72 דקות מסיום אכילתי. מה הדין אם בתוך 72 דקות אלה נעשתי רעב שוב, האם איני יכול לברך כבר ברכת המזון למרות שעדין לא עבר 72 דקות מסיום אכילה המחייבת ברהמ"ז מדרבנן מכיון שנעשתי שוב רעב בתוך 72 דקות לאכילתי ?
ו. וכן אם התחייבתי ברהמ"ז מדאורייתא ואני בתוך 72 דקות לאכילתי ונעשיתי רעב האם מברך ? (ידוע לי שמדאורייתא יכול לברך כל זמן ששבע... אך שאלתי ספציפית למיקרה הנ"ל).
ז. האם מותר לצייר או לפסל צורת דרקון ?
ח. פעמים שאני קורא קריאה שטחית תיקוני הזוהר ומוזכר שם חצי פסוק עם שם ה'. האם לקרוא את שם ה' כרגיל ?
ט. מותר לגבר לשים מכנס שהוא של נשים ? (הרי גם ככה אסור לאשה לשים מכנס) ואם המכנס נראה גם של גברים ?
י. מי שאמר וידוי בתיקון חצות והולך בתוך חצי שעה לוידוי שעשה בתיקון חצות לישון, האם אומר שוב וידוי בקריאת שמע שעל המיטה ?
יא. תורת הטהרה של הרב דוד יוסף עמוד 76 : ה. אם רגילה לראות דם בסוף הלילה קודם הנץ החמה קצת, ונמשכת ראייתה עד אחר הנץ החמה, צריך לפרוש ממנה בעונת וסתה כל הלילה, וגם ביום צריך לפרוש ממנה כשיעור הנמשך בראייתה, ולאחר מכן מותרת באותו יום. לא מובן "וגם ביום צריך לפרוש ממנה כשיעור הנמשך בראייתה" - זה נמשך ימים הרי ראתה דם וסת בסוף הלילה היא התחלת נדה שנמשכת כמה ימים ! הרב יכול להסביר ? ותודה רבה על העזרה.
יב. מה הדין לגבי סעודה באולם כאשר החתן לא אכל, האם מוסיפים לזימון "שהשמחה במעונו" ? (שבע ברכות אני יודע שלא מברכים).
|
התשובה:
|
|
א. יכולה לברך. ורק להעדפה יותר טוב שגבר יוציא אותה י''ח. ב. נחשב כבעל הבית, כיון שאינו מאולץ לאכול.
ג. מעכב. ולכן מלמדים אותם לכוון גם בברכות שאחרי הסעודה. ד. כל ענין לגופו. ומה שפחות עדיף.
ה. הזמן של 72 דקות נאמר בסתם, אבל אם נעשה רעב, גם אם אכל כדי שביעה (שחייב מדאורייתא) לא יברך. והעיצה היא שיטול ידיו ללא ברכה ויאכל כזית לחם ויכוון לפטור את האכילה הקודמת.
ז. לצייר צורות משונות מותר אך לא מומלץ. ח. בקריאה בדברי תורה מותר להזכיר ש''ש גם בחצי פסוק.
ט. אם יודע שזה של אשה אסור. י. חצי שעה זה הפסק ברור ויחזור לומר שוב את הוידוי.
יא. הזרימה הראשונה נמשכת לפעמים חצי שעה ולפעמים יותר או פחות, וכנגד הזרימה הראשונה צריך לפרוש.
יב. אין לומר שהשמחה במעונו אם החתן והכלה לא אכלו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כמה שאלות..
|
|
|
|
|
|
|
|
|