|
|
הלכות שבת
|
|
שלום כבוד הרב
ברצוני לשאול : 1. האם מי שסובל ממיחושים בשבת יכול לקחת כדור כגון אופטלגין להעברת הכאבים ?
2. האם מותר לחמם על הפלאטה בשבת תבשיל של דגים לדוגמא עם רוטב, כאשר יש הרבה מאד רוטב בתבשיל אבל הוא קרוש וכאשר מחממים אותו הוא הופך לנוזל ?
3. מי שהוצרך להניח תפילין בין ישתבח ליוצר, האם יוכל לומר שם את הפרשת "קדש לי" ?
|
התשובה:
|
|
א. אם המיחושים עלולים לגרום שישכב במיטה מותר, ואם לא כל כך קשה אלא רק להקל אסור.
ב. כשיש הרבה רוטב כדאי לשפוך ממנו כדי להמעיט מהרוטב ככל האפשר. והפשרת הקרוש מותרת לכתחילה.
ג. אין חיוב לומר את הפרשיות קדש והיה כלל. ומותר לאומרם בזמן שלשונו משוחררת, וכיון שבין ישתבח ליוצר אסור לדבר, לכן אסור גם לומר את הפרשיות האלה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
הלכות שבת
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
הפשרת הקרוש לאשכנזים
- נתי, 16/11/2010
במחילה מכבוד הרב, האם סעיף ב (היתר הפשרת הקרוש) נכון גם לדעת האשכנזים, הפוסקים שיש בישול אחר בישול בלח?!
|
הפשרת קרוש בדברי מרן בענין האינפנדה שתי הדעות מתירים. ובכ``ז האחרונים אסרו משום נולד.
|
|
|
|
|
|
|