|
|
משפט אייכמן בהלכה
|
|
שלום לכבוד הרב,
מכיוון שהיום יום השואה, ודבר בעיתו מה טוב, יש לי שאלה משפטית – הלכתית.
גלוי וידוע, שבשנות ה – 60, מדינת ישראל שפטה והוציאה להורג את אדולף אייכמן ימ"ש ע"פ כללי משפט לאומיים, לא תורניים!
שאלתי היא כזאת:
תפקידו של אדולף אייכמן במהלך המלחמה היה להיות אחראי על התפעול הלוגיסטי שמאחורי "הפיתרון הסופי" של היהודים, שזה אומר: גירוש היהודים, ניהול הרכוש היהודי הגזול, וסידור כל מערכת הטרנספורטציה [הרכבות] למחנות ההשמדה... הוא לא היה אחראי למחנות ההרג עצמם [לזה היה מפקד ס.ס אחר], ולא הרג במו ידיו, אלא רק הוציא לאור פקודות בדבר הדברים שהוא היה אחראי להם [שמניתי לעיל], והיה אמור לדאוג שהם אכן יתבצעו... עדיין: הוא לא נהג ברכבות [ודרך אגב גם נהגי הרכבות לא רצחו במו ידיהם אף אחד] למחנות המוות, הוא לא גזל את רכוש היהודים לעצמו [אלא הרכוש היה שייך לרייך], והוא לא גירש במו ידיו אף אחד – אלא, כאמור רק נתן פקודות, ודאג שיבוצעו...
שאלתי היא: האם בבית – דין תורני בימינו אנו היה גם עונשו מוות?
|
התשובה:
|
|
הוא היה חלק ממכונת השמדה משומנת ודין כל אח דמהם לבערו מן הארץ. והיו הורגים אותו בדין תורה מדין הוראת שעה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
משפט אייכמן בהלכה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
מתוך עדות של קרובת משפחה...
- נכדה של ניצולי שואה, 15/04/2010
הדברים אולי ידועים לשואל ולקורא הנכבד אך חשוב להזכיר.הדברים הנכתבים כאן הם כלליים במכוון אך שמעתי אותם בעצמי והינם מתוך עדות של קרובת משפחתי ז``ל ניצולת שואה ששרדה בין היתר גם את אושוויץ.בעדותה יש תיאורים לא פשוטים שאין המקום לפרט ואולי הדברים ידועים על מה שהיא חוותה על בשרה ובנפשה בעת שהוכרחה מספר פעמים לנסוע ברכבות מסע ללא מזון וללא אוויר ימים ולילות בצפיפות ורק היא בין יהודים בודדים בחסדי ד` ששרדו את הנסיעות הללו. אמנם אין בדבריה התייחסות ישירה לנהגים אבל להגיד שאין להם חללק ישיר ברצח יהודים?? לא נכון, להגיד שהנהגים הללו לא ידעו את מטרת הנסיעות, (או אולי יותר נכון להגיד מסע, כי זה לא היה נסיעה מרצון חופשי) הללו?? . כפי שהרב אמר מכונה משומנת מאד.
|
משפט אייכמן בהלכה יישר כוחך.
|
|
|
|
|
|
|