|
|
מגילה מאויירת...
|
|
לכבוד הרב שלום.
אני סופר סת"ם וגם מאייר. קראתי ב"חזון עובדיה" שמגילה מאויירת דינה כמגילה שהברכות כתובות בה וכשרה רק בדיעבד. רציתי לדעת מה דעת ההלכה לגבי מגילת אסתר מאויירת במקרים הבאים :
1) כאשר מישהו מביא לי מגילה כתובה כדי שאאייר לו אותה, (כמובן, אני מודיע לו שזה מוריד מהידור המגילה והוא מסכים), האם מותר לאייר לו (ובכך להוריד את המגילה מהידורה) או לא ?
2) האם הדין שונה אם אני מלכתחילה כותב את המגילה ואח"כ מאייר אותה ?
3) האם הדין שונה כאשר אני מאייר את המגילה תחילה ואח"כ כותב אותה, (כך שהיא נכתבה ונשארה באותה רמת כשרות) ?
4) האם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים בכל הנושא ? (זה שביקש ממני לאייר לו מגילה כתובה, הוא אשכנזי)
אם הרב יוכל לפרט אודה לו מאוד.
תודה רבה מראש.
דור.
|
התשובה:
|
|
בחזון עובדיה פורים עמוד רמא (ב) נפסק שהנוהגים לצייר או לכתוב את הברכות בראש ובסוף המגילה, יש להם על מה שיסמכו, ומותר לקרוא בה אף לכתחילה, והבא לשאול מייעצים לו שלא יצייר כדי שתהיה כמו ספר-תורה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מגילה מאויירת...
|
|
|
|
|
|
|
|
|