|
|
שאלות בבקשה
|
|
שלום כבוד הרב,
1. אם נוטל ידים שחרית מבקבוק ללא ברכה, ואחרי זמן מה מזדמן לידי כלי, האם צריך ליטול שוב מהכלי והאם יש לברך ?
2. האם אפשר להקל לכתחילה לחתוך נייר טואלט וגליל נייר לידיים בשבת ?
3. האם מותר לצאת מבית הכנסת כשגבי אל ארון הקודש, או שחייבים לצאת כשהפנים מצודדות ?
4. בהחזרת ובהוצאת ספר התורה לארון - האם כל המתפללים צריכים ללוות את הספר או רק אלו שקרובים לבמה ?
|
התשובה:
|
|
א. נטילת הידים מבקבוק היא טובה לכתחילה, וראוי לברך עליה כמו מכלי רגיל.
ב. אסור לחתוך נייר טואלט בשבת, ובדיעבד מפני שגדול כבוד הבריות, התירו לחתוך כשאין נייר חתוך.
ג. אם עומד בריחוק ארבע אמות מארון הקודש אין צורך לפנות לאחוריו. והמחמיר ביציאה מבית הכנסת תע''ב.
ד. לא נכון שהקהל ילוו את הספר תורה, כי הצפיפות והדוחק אינם מוסיפים כבוד לתורה, והצנועים מושכים את עצמם לאחור. וכל ענין הקירבה לספר הוא להוספת כבוד לתורה, או כדי לראות את מקום הקריאה, ולא כדי לנשק. היום כל תינוק שלא נפתחו עיניו מרגיש כבר ילד גדול ודוחף ומפלס לעצמו מקום, ונראה לו כאילו שעושה מצוה. דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, שייף עייל שייף נפיק, והצנע לכת עם אלהיך.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שאלות בבקשה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
שינוי מנהג בביכ``נ
- תגובה ב`, 19/08/2018
ברשות כב` הרב הגאון שליט``א
רק אוסיף ואומר כי שנים נהגו בדיוק כמו בשאר בתי הכנסת ורק ממש לאחרונה החלו לשנות את המנהג.
|
החזרת ס``ת אם עשו על פי דעת תלמיד חכם זה בסדר.
|
|
נטילה והחזרת ס``ת
- בירור , 16/08/2018
ב``ה
לשנה טובה תכתבו ותחתמו
שלום וברכה לכב` הגאון הגדול שליט``א
א. האם אין בעיה ליטול ידיים עם בקבוק? לפי מה ששמעתי פי הבקבוק צר ואין שפיכת רביעית בבת אחת, לכאורה יכולה להיות בעיה?
ד.בביכ``נ עברו למנהג חדש שמחזירים ס``ת מיד לאחר הקריאה לפני אשרי. האם זה בסדר?
תודה רבה לכבוד הרב שליט``א!
|
ס``ת א. אם מטה את הבקבוק מעט הקילוח יוצא ללא הפסק, ולכן מותר לכתחילה ליטול ידים מבקבוק, או גם מכל כלי חד-פעמי.
ב. מי התיר להם לשנות מנהג קדום. נכון אמנם שיש בירושלים שנוהגים כך, אבל במקום שהיה מנהג אסור לשנותו.
|
|
|
|
|
|
|