ישיבה גבוהה - איך בוחרים ישיבה הקרובה יותר לדרך של קרית שמונה או פתח תקווה אך לא ''הסדר'' ? (התקבלה בתאריך 10/07/2005)
בס"ד
לרב שרלו שבוע טוב ושלום רב.
אני תלמיד ישבה תיכונית שכעת עולה בעז"ה לכיתה י"ב. לאחר התלבטויות ממושכות ולא פשוטות כלל וכלל החלטתי שלאחר הישיבה התיכונית אני רוצה להמשיך לישיבה גבוהה (למען האמת וההגינות חשוב לי לציין שהמניע העיקרי לכך היה הרצון לעשות שירות צבאי מלא).
אני אדם שדעותיו והשקפותיו הם בקו של ישיבות כמו פתח תקווה שכבוד הרב עומד בראשה או קרית שמונה או עוד ישיבות בקו הזה.
חשוב לי מאוד שהישיבה שאני אבחר תהיה פחות או יותר על פי הקו הזה. כעת, כשאני מחפש ישיבות קצמת קשה לי למצוא אחת כזו. אני לא חייב בישיבה שתהיה בול כמו הקו הזה אבל חשוב לי שלא תהיה ממש כמו מרכז או הר המור.
אני מאוד מחשיב את דעותיו של כבוד הרב ולמרות שאולי זו בקשה קצת מוזרה הייתי שמח אם הרב היה יכול להמליץ לי ולהפנות אותי לישיבות גבוהות שהוא מאמין בהם ותומך בהם ובדעותיהם.
תודה מראש ושבוע טוב.
תשובת הרב
שלום וברכה
אני לא מכיר את הישיבות כולן, ואיני יודע מה כדאי לך לעשות.
אם החלטת ללמוד בישיבה גבוהה טוב יהיה כי תבחר את בית המדרש הטוב ביותר לסחוף ללימוד. האידיאולוגייה והתפיסה הרוחנית הם במקום השני. המקום הראשון הוא המהפך הנפשי והקשר לתורה, ועל כן לך למקום בו אתה תחוש כי הוא יסחוף אותך באווירתו. אין זה משנה באיזה "נוסח" - הר המור או הר עציון, מצפה רמון או פתח תקווה. את ההשלמה הרוחנית תוכל לעשות בקשר עם כל מקום שתרצה להיות קשור בו. עיקר העיקרים בלימוד הוא השקיעה בתורה, ואם אתה הולך לזמן קצוב - לזה תשים את תשומת לבך.
אתה תראה כי את הניגון המיוחד שאתה מחפש תוכל למלא בדרכים שונות, אך אין דרך למלא את הבסיס היסודי שהוא אהבת תורה ושקידת לימודה.

כל טוב ובהצלחה
מקורות לתשובה
תשובה מאת הרב יובל שרלו