יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



במשפחה
כתבות, סדנאות, פרסומים...

 



דעות

דף הבית » דעות » דעות ביהדות על מגוון נושאי הלכה, חגים, תפיסות יהודיות »בחירה חופשית



בחירה חופשית


25/12/2015
מדוע ביקש יעקב לגלות את הקץ? הרי ידיעת התכלית מונעת את הבחירה החופשית?!



 
רשימת התגובות  
אחרית הימים, האחדות והגאולה - , 28/12/2015
האם בדברי יעקב בכלל מצויה המילה : ``קץ``.

המינוח הנכון לא בכדי : הוא : ``אחרית הימים``

ולעניין זה הצמיד יעקב את הפועל לקרוא``. ``קריאה``

אם כן מה ביקש יעקב לומר להם לבניו שבאחרית הימים הגואל המשיח תהא בפיו קריאה דומיננטית אחת

והיא : ``הקבצו ושמעו בני יעקב ושמעו אל ישראל אביכם`` .

כלומר קריאת אחדות בין כלל ישראל.אחדות של כל הקצוות בבחינת ``בני יעקב``.

שרק כך תשכילו להשתכלל ולהיות ראויים : ``לשמוע את ישראל אביכם``.

תשכילו להבין את כל המורשת וחזונה של הגאולה בבחינת ``ישראל``.

אז הנה כי כן יעקב לא התיימר לגלות הקץ.

אלא להפקיד בידי בניו נוסחה מחד לזיהוי הגואל באחרית הימים.:

אותו שיקרא ויפעל לאחדות הקצוות אחדות כלל ישראל ובכל מחיר.

ושאזי באחרית הימים האחדות חשובה מכל דבר אחר כולל הרצון הברור להנחיל מיד תורה ומצוות לכל כלל ישראל.

בלי אחדות אין גאולה.

וכיצד יודעים אנו כי הדברים רלוונטיים ביתר שאת לימנו אלה.

כי במינוח ``אחרית הימים`` השתמש גם משה בשלהי שליחותו. ברצותו לנבא על השואה האיומה........

את השואה עברנו כחלק מאחרית הימים ואנו מצווים עתה לקבל הקריאה לאחדות כל הקצוות ולקדשה בכל מחיר. כעצת יעקב על מנת לקדם את מהלכיה של הגאולה משלב ה``אתחלתא`` לשלב ה``גאולה השלמה``.

והזוכר לתן חמישה לצדקה תבואהו ברכה

משה אהרון
והדברים פשוטים ומותר בהם לנגוע - , 27/12/2015
האם בדברי יעקב בכלל מצויה המילה : ``קץ``.
המינוח הנכון לא בכדי : הוא : ``אחרית הימים``
ולעניין זה הצמיד יעקב את הפועל לקרוא``. ``קריאה``
אם כן מה ביקש יעקב לומר להם לבניו שבאחרית הימים הגואל המשיח תהא בפיו קריאה דומיננטית אחת
והיא : ``הקבצו ושמעו בני יעקב ושמעו אל ישראל אביכם`` .
כלומר קריאת אחדות בין כלל ישראל.אחדות של כל הקצוות בבחינת ``בני יעקב``.
שרק כך תשכילו להשתכלל ולהיות ראויים : ``לשמוע את ישראל אביכם``.
תשכילו להבין את כל המורשת וחזונה של הגאולה בבחינת ``ישראל``.
אז הנה כי כן יעקב לא התיימר לגלות הקץ.
אלא להפקיד בידי בניו נוסחה מחד לזיהוי הגואל באחרית הימים.:
אותו שיקרא ויפעל לאחדות הקצוות אחדות כלל ישראל ובכל מחיר.
ושאזי באחרית הימים האחדות חשובה מכל דבר אחר כולל הרצון הברור להנחיל מיד תורה ומצוות לכל כלל ישראל.
בלי אחדות אין גאולה.
וכיצד יודעים אנו כי הדברים רלוונטיים ביתר שאת לימנו אלה.
כי במינוח ``אחרית הימים`` השתמש גם משה בשלהי שליחותו. ברצותו לנבא על השואה האיומה........
את השואה עברנו כחלק מאחרית הימים ואנו מצווים עתה לקבל הקריאה לאחדות כל הקצוות ולקדשה בכל מחיר. כעצת יעקב על מנת לקדם את מהלכיה של הגאולה משלב ה``אתחלתא`` לשלב ה``גאולה השלמה``.
והזוכר לתן חמישה לצדקה תבואהו ברכה.
משה אהרון
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על בחירה חופשית
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines