|
|
|
|
|
|
|
במשפחה
|
כתבות, סדנאות, פרסומים...
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חג הפסח – ליל הסיפור והחינוך
02/04/2012
חגים: פסח
מאת: הרב אריאל רוקח
הרב אריאל רוקח, מישיבת ראשון לציון, על מצוות חג הפסח
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
באפלת אשמורת רחרונה של גאולה - צריך ``סדר``
- משה אהרון נווה עמל הרצליה, 02/04/2012
ליל הסדר מתווה הסדר לגאולה .
שוודאי בגאולת הקץ, אין גאולה בלוא אחדות הכל באשר הם .
אחדות כל ארבעת הבנים שכולם צריכים להיות מסובים סביב שולחן אחד ודווקא על בסיס לחם עוני כמכנה משותף חומרי הנמוך ביותר לבטא צניעות מחד וערבות הדדית מוחלטת מאידך .
והנה אין לך עת שיש בה הרבה שאלות וקושיות כמו בעת הגאולה שנבכיה עלומים בפני רבים והשאלות קשות ומציקות [שואה] והנה אנו מצווים שלא לברוח מהן מהשאלות הקשות .
ולא רק זאת כל סיפור יציאת מצרים לא בא לחדד פרקי היסטוריה עתיקים אלא : ``בעבור זה ``.
בעבור הגאולה שבפתח ללמוד מיצאת מצרים על יצאת מצרים דעכשיו.
אמונה שאין בה שאלות איננה אמונה של אמת. שהרי אמונה של חסידים שוטים מתחברת בקצה האחר של המעגל עם עבודת האלילים
על כן מצווה לשאול ושוב לשאול בגאולה ולהקשות כי מתוך השאלות הקשות תצמחנה גם התשובות אשר יאחדו את כל ה``בנים``
ובמסגרת השאלות, גם מדגימים פיזית - מרור של ``שואה``...
ומשום שכאמור יש שאלות שאין עליהם תשובה ברורה ומיישבת על אתר דעת אדם צריך ארבע כוסות הטשטוש הזמני הזה מגבש מינה וביה את כל מרכיבי הגאולה [לשונות הגאולה]
ומעל כל זה מרחפת הקריאה הכללית : ``כל דכפין יתי ויכול`` שאין לך גאולה בלא צדקה ושאין אליהו נכנס לדלת הפתוחה אלא כאחרון העניים.[זכרו עקרון זה]
וגם האפיקומן שנאכל על השובע, לא בא אלא לחדד שוב את העיקרון כי בגאולה של יהודים, אין כלכלת שוק אנחנו עמלים למען עצמינו אך לשובע. מעבר לזה, אנו מפיקים ``מן`` [אפיקו-מן] בעבור האחר שאין לו.
תודה על ההזדמנות וחג גאולה כשר שמח
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
הנך מוזמן להגיב על
חג הפסח – ליל הסיפור והחינוך
|
|
|
|
|
|