יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך

שאל את הרב
רבני שו"ת מורשת המשיבים בענייני משפחה, זוגיות, חינוך ילדים, פוריות ועוד
ברית מילה
הרב אברהם יוסף,
(19/03/2024 , ט' באדר ב התשפ"ד)
שנה מעוברת
הרב אברהם יוסף,
(22/02/2024 , י"ג באדר א התשפ"ד)
בחירת שם לבן
הרב אברהם יוסף,
(20/02/2024 , י"א באדר א התשפ"ד)
סתירת דברי אביו
הרב אברהם יוסף,
(12/02/2024 , ג' באדר א התשפ"ד)
כיסוי ראש לאשה מאורסת
הרב אברהם יוסף,
(01/02/2024 , כ"ב בשבט התשפ"ד)
שאל את הרב | לרשימה המלאה

משפחה

דף הבית » משפחה » חדש על המדף » מתמודדים עם הקשיים באופטימיות





מתמודדים עם הקשיים באופטימיות


17/11/2019
השבוע הממליצה מחלקת 2 מארזים של ד``ר פישר ומספרת על התמודדויות מאתגרות.

השבוע שעבר עלינו היה קשה ומלא מתח נפשי, הדאגה לאחרים הנתונים בסכמה והפחד מהחמרה של המצב הביטחוני מקשה על חיי היומיום. להורים שבינינו עיקר המשימה היא לשדר לילדים מסר של הרגעה ולעזור להם להתמודד. הילדים שלי ממש לא חשופים לחדשות שזה טוב, כי זה לא מפמפם להם בראש אבל רע- כי את רוב המידע הם סופגים מהסביבה ומהחברים. החשוב הוא לוודא שהם יבואו לדבר איתנו על הרגשותיהם ורגשותיהם. שהם יצליחו להמשיך לחיות ולעשות את הדברים שהם צריכים. כמו מקלחת למשל. עכשיו שהחורף הגיע, רישמית, גם אם לא מעשית, לאף אחד אין חשק להתפשט ולהרטב. השבוע הכנסתי למקלחת שלהם חברים חדשים; הדמויות החמודות של בקבוקי השמפו, מרכך וסבון גוף של ד"ר פישר הם הדבר הכי מקסים שראיתי לאחרונה.  תנו שמות לחיות ואולי תקבלו מארז שיגיעו אליכם עם שליח לבית!

 

Capture1

אצלנו בבית יש התמודדות עם כסיסת ציפורניים  (שהוא גם סממן של מתח נפשי). זה התחיל עם הבכורה, המשיך לבני, דילג על האמצעית וחזר לקטנטונת. מה לא ניסינו? תאכלס, כלום לא יעבוד חוץ ממוטיבציה וכוח רצון. ואת זה אפשר לנסות ולקדם בכל מיני אמצעים כשרים וכשרים פחות. מריחת לק היא אחד מהדרכים שלי לקידום העניין, והמריחה יכולה כמובן רק להתבצע על ציפורניים יפות, לא על כאלה שאין בהם מספיק שטח פנים. עבור הבכורה רציתי לק עדין, שיהיה אופנתי וימצא חן בעיניה, ומצאתי את הלק של רשת CHIC. לקראת תחילת השנה העברית השיק מותג התמרוקים הישראלי 6 גוונים עדינים ונעימים בצבעי ורוד בייבי, אפרסק, תכלת רך, והאהוב עליי- לבנדר בהיר. שמות הלקים מותאים לפלטה המזכירה עוגיות מקרונים: BAB BLUE, SEEET LIFE, KORAL LOOK ,CANDY CRUSH. המריחה, עניין מאתגר בדרך כלל, עוברת בשלום כאשר השכבה הראשונה מרפרפת, בעוד השנייה אוטמת ומכסה את הכל לשכבה אחידה ויפה. סיניה לזרוביץ, המדריכה המקצועית של שיק מסבירה כי הטקסטורה האטומה בחלקה, מבטיחה שהלקים יתאימו לציפון קצרה וארוכה כאחד. מחיר:  19 ₪  ל17 מ"ל.

CHIC 2019 .jpg

לפעמים קשה לי להאמין שאני אמא למתבגרים, אבל בפעמים אחרות המציאות סוטרת על פניי בבוטות. זה קורה כשאני מצפה שפעילות מסוימת תהיה קלה ותבוא לי בקלות, משל הייתי בת 16 בעצמי. לאחרונה זה בא לידי ביטוי בעובדה שלפתע פתאום, מבנאדם שאף פעם לא מזיע בכלל, גם לא אחרי ריצה או אירובי, פתאום, אני מזיעה. לא בצורה מוגזמת, אבל כן בצורה שאי אפשר להתעלם ממנה. כל פעילות ספורטיבית נגמרת במקלחת. כאשר אין אחת כזו בהישג יד, אני משתמשת בעזרים כמו פרומנסיל של 'פרמה גורי' מקבוצת "כמיפל". התכשיר נועד בעיקר לנשים בגיל המעבר אבל בעצם כל אחד שזקוק למתז עוצמתי של קירור יהנה ממנו. האפקט קורה בעזרת כמוסות פרומנסיל מרוכזות של 80 מ"ג, גליצרין התורם להגנה על העור על ידי שמירה על לחותו, מנטול, בתרכובת אורגנית עם ניחוח מנטה, המעניקה תחושת קירור מרגיעה וממריצה ושמן נענע, שמן ארומתרפי. מחיר: פרומנסיל ספריי - 75 ₪ , פרומנסיל טבליות 150 ₪ (30 טבליות אחת ליום מספיק לחודש ימים).

PROM.jpg

שינוי נוסף שאני חשה בו הוא במטבוליזם המאט, וגורם לי לחשוב על התפריט ובעיקר על הזמן בו אני אוכלת כל דבר. מאמן הכושר שלי הסביר שהחלט מהשעה 15:00 הגוף מאט את הקצב ולכן כדאי בשעות אלה ועד לשינה להמעיט מאוד בפחמימות (שלא לומר להמנע לגמרי) ולהתמקד בירקות ובחלבון. לאחרונה מצאתי משהו חדש שטרם טעמתי. קיבוץ מעברות הם ממובילי גידול ה'פיטאיה' בישראל והחלו לשווק ביחד עם "חקלאי גרנות" 2 זנים של הפרי בשם וונוס ואפולו בעלי קליפה סגלגלה וצהובה. כשתוכן הפרי עסיסי והוא משופע בזרעים קטנים ושחורים, מכיל ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון רבים. אני חייבת להודות שאישית פחות התלהבתי אבל בתי מאוד אהבה ונהנתה מהפרי ומהמרקם הייחודי שלו.

פיטאיה אדומה חקלאי גרנות

תסמין נוסף של התבגרות הגוף הוא הכי פחות אהוב עליי, ואני מקווה שהוא בעצם יעלם כלעומת שבא. בין אם אני רוכבת על אופניים לעבודה, משחקת כדורגל עם חברות או רצה עם בני בשישי בבוקר, אני קלה להחבל. לפני כחצי שנה נחבלתי קשות בקרסול, ולאחרונה אני אף מגלה סימן שאיני זוכרת כיצד הגיע. זה לא קורה הרבה, אבל זה מספיק כדי להבהיל אותי. כשזה קורה, יש לי טיפול מוכן- ארניקר אייס ג'ל הוא מוצר מבית  FLORIS המבוסס על צמח הארינקה. הוא מקל על הכאב באופן מיידי, מזרז את תהליך הריפוי ומקל על סימני הדלקת ומרגיע את השרירים במהלך העיסוי המקומ של הג'ל. מחיר: 69.90 ₪ ל 75 גרם. לפרטים נוספים floris.co.il.                      

arnicare ice gel tube.jpg

מצד שני, אני שמחה על הניסיון, הוותק והיתרונות המגיעים עם הגיל. למדתי הרבה במהלך 14.5 שנות ההורות, וכעת אני בטוחה בעצמי ויודעת את הדרך הנכונה עבורי. אני מקווה שאני יודעת לתעדף את הדברים החשובים ולהשקיע זמן ומאמץ בהם. בתי הלומדת בכיתה א כבר שולטת היטב באותיות העבריות אבל משום מה התקשתה לקלוט את האותיות של ה ABC. חיפשתי משהו שיקל עליה, ויאפשר למידה בצורה שתהיה מהנה לכולנו ומצאתי את משחקי הקופסא שהמציאה סיגל כהן-סקאלי תחת המותג CATS&BOXES. מדובר בסדרות של משחקי קופסא ללימוד אנגלית המתאימות גם לילדים עם קשיי למידה, בהובלת דמות בשםCAT BADOO  (החתול בדו). משחק הרביעיות עוזר ללימוד קריאה לפי תנועה וצליל ומשחק זיכרון אותיות ABC מאפשר הטמעה ושינון של האותיות הגדולות והקטנות ביחד עם אוצר מילים ראשוני באיורים מקוריים מקסימים. המשחקים עשויים מחומרים איכותיים, קשיחים ונוחים להחזקה. הצבעוניות והאסטטיקה מזמינה ונעימה לעין והמשחק נהפך במהרה לאחד מהחביבים עלינו. מחיר משחקי הקופסא:  59 ₪ - 79 ₪,  לפרטים: www.catsandboxes.co.il , טלפון 054-6681772

C.jpg

 כאשר הקטנה מרגישה כי למדה מספיק ליום אחד, אני נותנת לה להנות מספר שיהיה קל לקריאה ראשונית ומלוות בתמונות צבעוניות שיתנו לה עונג והנאה וויזואלית. הספר "נרקיס מלך הביצה"  מאת: לוין קיפניס בהוצאת ש.זימזון מאפשר כל זאת ועוד. העלילה הפשוטה מאפשר לקוראת הצעירה ללמוד דרך הסקת מסקנות שלה עם עצמה את המסר המוחבא בסיפור. מסר המועבר בעוצמה דווקא משום שהוא אינו מבוטא בריש גלה. המסר של עזרה לזולת והתחשבות באחר הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאני מנסה ללמד את ילדיי, דווקא בעידן האינדבדואליסטי וכמעט אגואיסטי של ימינו. איוריה של ענבל שריד יגרמו לילד לפתוח את הספר שוב ושוב, ולדפדף בין הציורים הנהדרים. 79 ש"ח, ל28 עמודים. www.bookme.co.il

narkis.jpg


מארז מתנה!

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines