יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך

שאל את הרב
רבני שו"ת מורשת המשיבים בענייני משפחה, זוגיות, חינוך ילדים, פוריות ועוד
ברית מילה
הרב אברהם יוסף,
(19/03/2024 , ט' באדר ב התשפ"ד)
שנה מעוברת
הרב אברהם יוסף,
(22/02/2024 , י"ג באדר א התשפ"ד)
בחירת שם לבן
הרב אברהם יוסף,
(20/02/2024 , י"א באדר א התשפ"ד)
סתירת דברי אביו
הרב אברהם יוסף,
(12/02/2024 , ג' באדר א התשפ"ד)
כיסוי ראש לאשה מאורסת
הרב אברהם יוסף,
(01/02/2024 , כ"ב בשבט התשפ"ד)
שאל את הרב | לרשימה המלאה

משפחה

דף הבית » משפחה » חדש על המדף » חוזרים לשגרה מבורכת בהצלחה





חוזרים לשגרה מבורכת בהצלחה


25/08/2019
הכי חשוב! המוצר ששנות ניסיון של הורות לימד אותי שחייבים להכניס לתיק

זהו, הגענו לישורת האחרונה; בשבוע הבא מתחילה שנת הלימודים ויסתיימו ימי הכיף, הבילויים המשותפים וההנאות. שנת הלימודים מתחילה עם טעם חמוץ מתוק כי אין ספק שנחמד שהילדים יהיו במסגרות, השגרה תכתיב בדיוק מה עושים בכל יום והכל יהיה מסודר, אבל למרות כל הקושי- הזמן עם הילדים הוא ממש נחמד ואני בהחלט אתגעגע אליו במהלך שנת הלימודים. המחשבה הראשונה שהיתה לי נגעה להכנות, כי לא משנה כמה אחשוב שהכל סגור, יום קודם תמיד יהיה משהו שאגלה שפספסתי, אבל לגבי ילקוטים, אני מכוסה לגמרי: בתי  העולה לכיתה ד' תשתמש השנה בדגם הכי יעיל של אקספלורר מבית מודן. התיק איכותי, עם בד ורוכסן עמידים וחלוקה פנימית של תאים נוחים לצרכים של גיל זה, כשהכי חשוב כמובן- מערכת גב אורתופדית שתשמור על הגב שלה. התיק מתחלק לשניים כך שבימי שישי הקצר הילדים יוכלו לקחת רק את מה שהם זקוקים לו, ולא להסחב עם תוספות ציוד לא הכרחיות. התיק הקטן מלווה אותה גם לחוגים, לסיורים ולתנועת הנוער כך שהיא אף פעם לא מאבדת את הארנק או הטלפון הטיפש באחד התיקים האחרים- זה תמיד נרכס חזרה לתיק הגדול. אהבתי במיוחד את העובדה שהבדים עמידים מפני שחיקה, דוחי כתמים וניתנים לכיבוס (ידני במים קרים לפי ההוראות אבל אני אישית זייפתי והכנסתי למכונה), מצופים בחומר דוחה מים, ומגיעים עם רוכסנים איכותיים שלא ישברו לאורך שנים רבות. בדי   Explore עוברים שלושה תהליכי ציפוי לדחיות מים ולמניעת חדירת נוזלים כך שכשנשפך נוזל על התיק הוא מחליק ולא נספג בבד, כמו שקורה במעילים. לא כדאי להמעיט בחשיבות העניין, במיוחד אצל ילדים שהולכים ברגל בחורף. מחיר: Explore קומפורט – 129 ₪,  Explore 2 ב 1- 199 ₪, Explore טרולי - 279 ₪.

אל הילקוט שלה הצמדתי שפופרת קטנה וחמודה להפליא של אלכו-ג'ל שתהיה נגישה , כדי לוודא שהיא תקפיד לנקות ידיים לפני הפסקת עשר וארוחת צהריים (בלי קשר לנטילת הידיים כמובן). אחרי שנים של ניסיון אני יודעת שאין סיכוי שהילדה תגיע לשטוף את ידיה לפני הפסקת עשר ואלכו- ג'ל פותר לי את הבעיה ועוזר לי לוודא שהיא תקפיד לנקות ידיים לפני נגיעה במזון. בובת התליה המכילה את הג'ל נראית כמו קישוט ובתי אוהבת למלא את הג'ל מחדש (ב30 מ"ל) בכל פעם שהוא מתרוקן, מהבקבוק שאני מחזיקה בבית. הג'ל מכיל 70% אלכוהול, פרו ויטמין B5 וגליצרין לשמירה על לחות ורכות העור ומותאם לעור רגיש. הוא מתייבש במהירות ולא משאיר תחושה לא נעימה. מחיר מומלץ לצרכן:   19.90 ₪.

השנה ההתרגשות בשיאה לא רק בגלל ששלושה מילדיים מתחילים מסגרת חינוכית חדשה, אלא בעיקר בגלל שבת הזקונים שלי עולה לכיתה א'. כדי לתת לה טעם מתוק לצעד הזה (ובעצם להמתיק את היום לכל ארבעת ילדיי) הכנתי פינוק קטנטן: עוגיות לחמי החדשות עם שוקולד ציפס מעולים. סדרת העוגיות מכילה 3 גרסאות ולכולם פצפוצי שוקולד איכותי; עוגיות שוקולד צ'יפס עם שוקולד מריר מעולה, עוגיות שוקולד צ'יפס עם שוקולד לבן ומריר מעולה ועוגיות שוקולד צ'יפס קרמל עם שוקולד לבן. העוגיות מכילות 150 גרם של פריכות ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל, ללא חומרי טעם וריח מלאכותיים. את מותג לחמי אני אוהבת מזמן; את העוגיות הקנויות שלהם אני אוהבת יותר מאשר כל עוגה קנויה אחרת וכעת מגיעות העוגיות ומוכיחות שגם הן עומדות בסטנדרט. מחיר: 9.90 – 10.90 ₪

כדי שהעוגיות לא ישברו, והמזון לא יתערבב לכדי עיסה לא נעימה, אני אוהבת להשתמש בקופסאות מזון, ובכך גם תורמת משהו לאיכות הסביבה ולמלחמה בשקיות פלסטיק. הקופסאות של סיסטמא המשווקות ברשת ארקוסטיל קיטצ'ן גדלות יחד עם גילאי הילדים; השנה הבכורה תקבל קופסה ענקית שאליה אפשר גם להכניס בקבוק וצנצנת קטנה (שאני בד"כ ממלאה ביוגורט/גרנולה/תערובת של שניהם). הן מצוידות בקליפסים חזקים שמחזיקים מעמד ומונעים מהאוכל להשפך, והפלסטיק הוא איכותי כך שהוא לא מצהיב כעבור חודש של שימוש תכוף, ומתנקה בקלות וביעילות. החלוקה הפנימית הגיונית ומאפשרת גיוון ואפילו יכולת הכלה של מספר ארוחות, לפי הרצון והצורך. הקופסא הזו מגיעה עם בקבוק 385 מ"ל, שזה בדיוק מתאים לכמות שאנחנו נוהגים לשתות במהלך הארוחה. הקופסא כוללת 2 ליטר, מחיר: 47.90 ש"ח. 

לצד קופסאות האוכל מגיעים בקבוקי השתיה. הקטנה שלי קיבלה בקבוק חדש של NUBY  העשוי מטריטן, חומר חזק ועמיד דמוי פלסטיק וזכוכית. פיית הבקבוק נשלפת ונסגרת בלחיצה קלה, דבר השומר על ההגיינה שלה. נפח הבקבוקים הינו 540 מ"ל והם מגיעים עם ידית שמקלה עליהם לקחת אותם לכל מקום. הקטנה כמובן התלהבה בעיקר מהדוגמא החמודה. מחיר: 79.90 שקלים לבקבוק.

בני עולה השנה לכיתה ז וברגע שהוא קלט את התיק של ריפקאל שהתכוונתי להשתמש בו בשנה הבאה ללימודי האקדמיים, הוא ביקש יפה להשתמש בו בעצמו. ברגע שהוא שלף את קלף ה"אני מתחיל חטיבה ויהיה ממש נחמד לי להגיע עם הילקוט הזה ביום הראשון" ידעתי שאני הולכת לוותר. הילקוט עצמו גדול מימדים ומכיל כל מה שאני צריכה וגם כל מה שהוא צריך וגם עוד דברים ששנינו לא צריכים (בני כל כך התלהב שהוא לקח אותו איתנו לנופש וארז בו את כל בגדיו ואביזריו). הרצועות נוחות והבד עבה מספיק כדי להחזיק מעמד גם אם הילד יזרוק אותו על הרצפה כשהוא נכנס הביתה או למגרש הכדורגל, כמו שהוא תמיד עושה. שנינו כמובן אהבנו מאוד גם את העיצוב, שלא מושך את העין יותר מדי, אבל יש לו אסתטיקה אלגנטית שמצאה חן גם בעיניי וגם בעיניו (שמייצגים גיל וטעם שונה מאוד). מצאתי אותו בעת דפדף בקטלוג שבאתר של פלפוט. אני מעדיפה להסתכל בהיצע שיש להם (ומדובר בהיצע עצום) בראש שקט, מהנוחות של הבית כי בשבילי, החויה בחנות היא לרוב פחות נעימה; למוכרים יש המון קהל שהן צריכים לשרת (ובעונה זו הקהל גם עצבני ומלווה בילדים השוטחים את דרישותיהם בקול רם), ואני מתקשה למצוא את מה שאני רוצה, בין ההיצע העצום והסחורה הרבה הממלאה כל חלקה פנויה. עם השנים גיליתי שאני מעדיפה להגיע לחנות, לנקוב בדיוק בשם הדגם שאני מחפשת, לשלם וללכת לדרכי.

באתר של פלפוט מצאתי גם את אוגדן המחברות, שהציל אותי כשהילדים היו מאבדים מחברות. זה הגיע למצב שהיו לה 2 מחברות תורה כי כמובן ביום בו התיאשנו מלמצוא את המחברת והתחלנו אחת חדשה, השניה צצה לה. מוצר נוסף שגיליתי כפתרון לבעיה הגיע כשהמורה לאנגלית דיווחה שהילדה לא מגיעה עם הציוד. כששאלתי מה הציוד גיליתי שכרוך בקלסר, ספר, מחברת, תיקייה, יומן וקלמר. מה הסיכוי שהיא תצליח לקחת את כל אלה לכיתה בה היא לומדת, שאינה כיתת האם? אז אנחנו משתמשים במין קייס כזה שמצליח להכיל את כל המרכיבים האלה ולעזור לה להיות מסודרת ומאורגנת. 

 

 

דבר נוסף שהולך להצטרף לילקוט של הבנות זה נייר הטואלט הלח "לילי לח" KIDS מבית קימברלי קלארק. שכן הניסיון שלי לימד אותי שאחד הדברים שהכי קשים לבנות המתחילות כיתה א', הוא עניין השירותים כי מדובר במקום פחות נקי משהתרגלו, ולעיתים קרובות אין ניר טואלט, וגם לא ברור איך מנגבים ידיים. נייר הטואלט "לילי לח" מיועד להשלים את הניגוב בנייר הטואלט היבש ולעזור לניקוי בעת הצורך. כדאי בהחלט לוודא שיש להם בילקוט חבילה. הדפים נשטפים באסלה (1-2 דפים בכל שימוש), מתפרקים ומתכלים.

 ביום החופש האחרון חשבתי לעשות להם יום כיף, ארזתי תיק לים והכנסתי חטיף מההחטיפים החדשים שאסם השיקה במהדורות קיץ: במבה במבובים (אותה במבה אך בתצורה מקורית), במבה במילוי אייסשייק תות (אם תכניסו למקפיא לפני האכילה תרשם התלהבות רבתי) וביסלי ווסאבי שלי אישית היה חריף מדי לאכול (גם "אח של ביסלי מבלה במסיבה" ו"אח של ביסלי מבלה בהופעה" היו חריפים לי, כך שאפשר לומר שהאשמה היא בי ולא בחטיף).

מעבר לחטיפים הכנתי כמובן ערימת כריכים שכן ידוע שהים זה מקום שמעורר תיאבון. השתמשתי בקונפיטורה הטעימה מהחווה של אורלי, חוות הצבר האדום הגדולה ביותר באזור המזרח התיכון המתמחה בגידול זני סברס ייחודיים המוגנים בפטנט. לכבוד הקיץ השיקו סדרת מוצרים העשויים מפרי וירק הצבר הכוללת: ממרחים, קונפיטורות, סחוג, סלטי צבר, ענפי צבר כבושים, אבקת צבר לשימוש בייתי מהצבר האדום. כל אלה עשויים פירות גדלים ללא ריסוסים, ללא חומרי הדברה וללא כימיקלים. מעניין לגלות שהריר, שנמצא גם בפרי, משמש כסיב תזונתי. הענף של הצבר טוב לסלט והוא גם מתבשל נהדר בדומה לשעועית ירוקה או תרד. כשהוא נכנס לנו למערכת העיכול, הוא פועל כספוג שסופח סוכרים, פחמימות וכולסטרול. אם אתם אוהבים טעמים פיקנטיים, נסו את הסלט המבוסס על 72% ענפי צבר, שיש לו שימושים רבים, הוא משתלב היטב בתבשילים במיוחד על הדג, יחד עם עוף ובקר. מעולה למריחה על לחמים, כריכים, בשילוב עם ירקות וטעמים נוספים. מומלץ לערבב עם גבינה, טחינה או מיונז ומקבלים סלט טעים במיוחד. מחיר ליחידה 25 ₪   בקנייה מעל 50 ₪ המשלוח חינם את המוצר  ניתן להשיג באתר החווה בכתובת: www.ocf.co.il

רוצים תזכורת בפייסבוק כשעולה טור חדש?


חוזרים ללימודים ולשגרה

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines